Brunt träns o svart sadel

B

**BORTTAGEN**

Får man tävla på det?
Ser det dumt ut? :o
Kanske oseriös tråd Mn älskar brunt läder, tror pållen skulle passa mycket bättre i det, Mn man byter jöh inte heller sadel bara sådär.
vad tycker ni? är det okej? det är jöh många som rider med brun sadel och svart träns, och hoppar med havannafärgad sadel (om färgen nu heter så) o svart träns, Elr brunt.
Behöver smakråd, vill ha i julklapp! hehe!
 
Självklart men jag personligen tkr nog det ser finast o mer "seriöst" ut med samma färg på sadel-träns-förbygel/martingal
 
självklart får du de! jag vet väldigt många som rider med svart sadel och mörkbrunt träns. skulle du däremot ha londonfärgat träns på en svart häst med svart sadel så skulle det kasnke se lite konstigt ut. men det är ju vad man själv anser.
:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:
 
många hopptävlingsryttare som man sett på tv:n rider i "omatchande" träns o sadel, det funkar jue, de har säkert en sadel till en rad olika hästar, medans alla hästar har varsitt träns.. rätta mig om man jag fel..=)
Men vad jag sett på dressyrtävlingarna så har man svart sadel o svart träns, eller brun sadel o brunt träns.. Det ska jue se enhetligt ut!
 
Tänkte just säga det... Jag har två sadlar, en svart och en tobacco, och ett träns i cherry/cognac. Passar inte ihop nånstans alltså... Men tränset har nästan samma färg som hästen, så det ser inte dumt ut.

Så jag tänkte faktiskt på färgkombinationerna när jag tittade på världscuphoppning sist. MÅNGA hade svart träns tillsammans med ljus sadel.
 
...mer "seriöst" ut...

Vad spelar det för roll? :confused: All ridning är (väl? seriös, vare sig det är på skogsmullenivå eller OS

Jag har mörkbrun sadel och svart träns - spelar inte mig någon roll hur det ser ut. Huvudsaken är att det är funktionellt och passar hästen ;)
 
jag tror det var Classic H och den hästens ryttare (glömt namn) eller om det var malin bayard som red med ljus sadel och mörkt träns (eller om det var tvärt om, ljust träns o mörk sadel) på globen förra året, tror jag det var... Hon är väl inte sååå oseriös ;)
 
Jao. inet har jag svart häst o inte tänker jag ha havannafärgat träns, dressyrryttare som jag är finns det nog inte många kandar i havannafärg.. :smirk:
Mn själv tycker jag inte det ser dumt ut, Mn den bruna färgen passar mycket bättre till tränset, Elr hur man ska säga, mycket snyggare är det med brunt läder.. :d
 
"seriöst o seriöst", visst ser det mer "enhetligt" ut med samma färg på sadel o träns, Mn dock inte oseriöst om man har annan färg på sadel o träns. Hehe! Tror nog inte någon OS hoppare Elr OS dressyrryttare ser oseriös ut om den har anna färg på sadel o träns.. :smirk:
 
jag hade tidigare brunt träns och svart sadel dels för att det bruna tränset var äldre än sadlen och det satt så himla bra och jag kan inte säga att man tänkte på det speciellt mkt det var nog mest jag själv som inte riktigt gillade det.
 
Men mörkbrunt och svart är ju ganska lika så på längre avstånd ser man nog inte att det är olika färg.
 
Kolla på M. Baryard m.f
De har en ljus sadel och annat färg på tränset.
De tävlar ju på en rätt seriös nivå :)
 

Liknande trådar

Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: carriemma
·
Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 372
Senast: Luzzan
·
Utrustning Som rubriken så snällt säger så har jag problem med att välja färg på läder till min häst. Hon är en brunskäck med lite rött i det...
2
Svar
29
· Visningar
6 191
Senast: carriemma
·
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 290
Senast: Wera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp