Utrustning till mörkfux

Wera

Trådstartare
Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte om det passar jätte bra. Hatar grönt och brunt tror jag inte heller att jag vill ha just på täcken... Tips? :) tipsa olika då jag ska ha flera täcken (inte så viktigt men vill ha något extra fint i typ fleece).

Han har en brun sadel som ingår. Men ett svart träns (vill inte blanda...) så jag tänkte köpa ett brunt träns men det är ju svårt att matcha/hitta rätt nyans. Vad tror ni om sadeln är lite röd i tonen, ljus (teak?) med ett lite mörkare träns (samt förbygel) och ännu mörkare (men inte så det ser svart ut) senskydd. Tycker inte ljusa träns gör sig så vackert på mörkare hästar.

Bifoga gärna bilder på er bruna utrustning!
Vilka schabrak gör sig fint med brun sadel? Jag tänkte ett i crème iaf (tycker om det) men vill ha något mer färgglatt också :) älskar knallblå...
 
Senast ändrad:
Sv: Utrustning till mörkfux

Nu hatar ju jag knalliga färger men älskar dova naturfärger.

På en mörk fux tycker jag det är fint med typ olivgrönt, creme, duvblått, beige, marinblå, grått och svart.
Men gillar du knallblå så tycker jag att du ska ha det :)

När det gäller lädret så tycker inte jag att allt behöver vara i exakt samma nyans.
Brunt läder förändras ju så olika efter användning iaf.
Så hade jag varit du hade jag köpt ett träns jag gillar som är i närheten av samma nyans som sadeln, eller en helt annan om tränset är jättefint :)
 
Sv: Utrustning till mörkfux

Jag tycker inte det gör något om det inte är samma nyans på allt brunt.
Min mörkfux är nog finast i ljuslila, passar också bra i grått och grönt.
Kan visa bilder när jag sitter vid en dator.
 
Sv: Utrustning till mörkfux

På en mörk fux tycker jag det är fint med typ olivgrönt, creme, duvblått, beige, marinblå, grått och svart.
Men gillar du knallblå så tycker jag att du ska ha det :)

Det är fina färger, jag är inne på ett ljusgrönt/olivgrönt (dovt inte stark eller knallig eller mossgrön) schabrak också :)

Tack för svar :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 431
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Jag är inne på att köpa en ny sadel efter sommaren och vet inte vilken jag vill ha. Ingen aning alls egentligen... Jag vet i alla fall...
Svar
6
· Visningar
1 624
Gnägg En av våra hästar är en väldigt röd flaxfux/linfux. Ni som har denna färgen på häst, vilken färg på utrustningen tycker ni hästen passar...
Svar
13
· Visningar
3 676
Utrustning Har ganska nyligen skaffat mig ny utrustning i kalvskinn, sadel, träns, gjord you name it. Nu är jag bara så orolig över vad jag ska...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp