Brunt träns med remontgrimma

Hanna_Z

Trådstartare
Nu när det blev en ny BRUN sadel måste det givetvis matchas med ett brunt träns! Har egentligen redan ett brunt Chetak träns och gillar verkligen att det är tvåfärgat. Tyvärr är det med aachen-nosgrimma och jag skulle behöva ha remont på min häst ett tag för att stabilisera.
Kikade på Globus Tanja och gillar starkt den nosgrimman, frågan är om man kan köpa bara nosgrimman och istället få "silverspännen"?? Någon som vet? Och var till vilket pris?

Sv: Brunt träns med remontgrimma

Vilken brun färg vill du ha?

Jag har köpt ett jättefint träns från Hansbo Classic som är "nötbrunt", alltså lite mitt mellan mörkbrunt och ljusbrunt. Inte åt tobaccoorange alls, utan en ganska matt brun färg.

Det har remontgrimma, vanliga silverspännen, tygelhakar vid bettet och tre ganska stora stenar på ena sidan av pannbandet. Jättesnyggt! :)

Kostar ca 400-500:-

Lät ju snyggt! Nuvarande tränset är mörkt brunt med new tan fodring och det är väl egentligen en sådan nosgrimma jag skulle vilja ha också.. Får kika in på Hansbo så länge i väntan på fler tips :)

Vilken brun färg vill du ha?

Jag har köpt ett jättefint träns från Hansbo Classic som är "nötbrunt", alltså lite mitt mellan mörkbrunt och ljusbrunt. Inte åt tobaccoorange alls, utan en ganska matt brun färg.

Det har remontgrimma, vanliga silverspännen, tygelhakar vid bettet och tre ganska stora stenar på ena sidan av pannbandet. Jättesnyggt! :)

Kostar ca 400-500:-

Har jag också här hemma hängandes i sadelkammaren :d

Som vanligt tog tålamodet slut på att leta efter det "perfekta valet", så tills dess blev det ett mörktbrunt från Jacson. Fanns i närmsta butiken och kändes helt ok. Ska fortsätta drömma om de tvåfärgade :)

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter ny nosgrimma till mitt PS-träns, den gamla versionen av Flying Change, brunt (mörkbrunt?) Eftersom jag har använt aachen...
Svar
5
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·
Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
839
Senast: carriemma
·
D
Islandshäst Nu ska jag äntligen ta mej i kragen och köpa ett nytt träns. mitt gamla är nött och slitet och köpt för en ganska billig penning, men...
Svar
10
· Visningar
1 907
Senast: Gullfaxi
·
Träning Jag blir tokig snart. Av en händelse så råkade jag klämma fast nosgrimman i boxdörren (vanlig med acceengrimma) och ha sönder denna för...
Svar
13
· Visningar
1 589
Senast: Mandaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka