Bukefalos 28 år!

Bruten handled, när kan jag rida igen?

Sofie05

Trådstartare
Hej, jag bröt armen för en vecka sedan och har aldrig brutit något tidigare så undrar bara efter man tagit bort gipset hur länge borde man vänta (alltså när orkar man, med muskler menar jag då)? Kan verkligen inget om sånt här. Jag bröt båda benen i handleden men dem låg bra så behövde inte fixa något sånt eller spika. Ska ha gipset i 4 veckor och de har börjat läka bra sa läkarna. Men är de möjligt att rida samma dag man tar bort de? Är super noga med mina övningar och har inte ont i armen :) Tacksam för svar
 
Du kommer ha ont när gipset tas av. Men jag red redan med gipset så jag ska inte råda 🙈

Men jag minns chocken över hupass ont jag ändå hade när gipset togs av. Bröt båda benen i handleden fult. Det låg fel men behövde inte opereras utan räckte de sövde mig och drog det rätt. Var 13 år och hade gips i 6 v.

Kan fortfarande inte stå på händer men det är ingen direkt förlust. Har en benknöl kvar men i övrigt nada problem. Är 42 nuförtiden.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För ca en vecka sedan så bröt jag Radius benet i min handled. Jag ska ha en gipsskena i ca 3-4 veckor. Nu undrar jag, när kan jag...
Svar
4
· Visningar
733
Senast: Jessica91
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 201
Senast: Jahaja
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 858
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp