Bryta fodervärdsavtal????!!!!

Sv: Bryta fodervärdsavtal????!!!!

Jag vill undvika att vi skall bli ovänner men jag jag har fått ett mycket bra bud på honom och eftersom jag är nybliven förälder när jag får hästen tillbaka skulle det underlätta enormt att få honom såld nu. Jag vill ju inte hamna i det läget att jag säljer honom till "vem som helst" för att jag inte kan ha kvar honom.

börja nu i rätt ände eftersom du har klantat dig i kontrakt skrivandet, PRATA med fodervärden, det kanske inte alls är så omöjligt att lösa.

ananrs får du väl intala köparen hur tråkigt det är att ha häst ju i det här vädret och att det bli cmyket roligare att vänta tills mars ;).

Senast ändrad av en moderator:

Jag är faktiskt i exakt samma situation som din fodervärd.

Jag har en häst hemma som jag har kontrakt på till 1:a mars, i kontraktet står att han är till salu under fodertiden men inget om uppsägningstid (ägaren resonerade som du att hon absolut inte ville ha tillbaka honom i förtid).

Men så hittade ägaren en köpare, som också ville ha hästen med en gång (ofta vill man ju det om man köper häst, man har ju liksom bestämt sig).

Jag resonerade som så att jag vill inte stå i vägen för att hästen kanske får ett jättebra hem (tyvärr ska jag väl kanske tillägga att jag inte är så säker på det men ändå), han ska ändå inte vara kvar hos mig för all framtid. Jag begärde att få ersättning för min uppsägningstid, plus lite andra extrakostnader och det tyckte ägaren var ok.

Kontentan är att du kanske får förhandla med fodervärden och erbjuda en kompensation. Eller kanske ni kan gå halva vägen var i tid? Men rent krasst så skrev du ju ett kontrakt som skulle gynna dig också, och då får man kanske ta smällen...

Det kanske går att skaffa fram en annan foderhäst till fodervärden, så att fodervärden slipper vara utan häst öht. Det är alltid lättare att skiljas från någonting om man har någonting annat istället.

Det enklaste är väll att ringa och prata med fodervärden och förklara läget?

Och även vara beredd att inte gå till anfall och anklaga om det itne skulle gå din väg... Det är onödigt att få ett nej och därför säga "Men du rider honom ju inte bra".

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 495
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 907
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 732
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka