Bucas (igen bli inte sura;))

Laguna

Trådstartare
Funderar på att beställa bucastäcken till min häst, vad tror ni om storlek och passform?

Min häst har nu täcken från HW och Shires och alla är för stora i bogen...
Bucas ska ju vara små i bogen tror ni det skulle passa?

Hur är det med storlekar?
145 är lagom långt i både shires och HW (men som sagt för stort i bogen).
Tror ni 145 passar i bucas?

Tack för hjälp :)

Sv: Bucas (igen bli inte sura;))

Jag tycker det beror på vilken front du väljer... Den med den gamla knäppningen upplever jag som tajt och den nya har mer plats.

Sv: Bucas (igen bli inte sura;))

Tror det beror på vilken modell av bucas du väljer. Jag har ett gammalt Smartex Rain med traditionell knäppning i bogen, då sitter 145 cm jättebra. Lagom rymligt och inget skav. Däremot får min häst skav av Bucas nya flugtäcke med annan bogknäppning i samma strl (145):confused: Mycket märkligt då just den fronten ska vara gjord för att förhindra skav.

Sen har jag ett täcke ur Freedomserien i 145 cm som sitter jättebra i bogen och ett Irish Stable i 155 cm som är jättestort i bogen,suck! Dock ligger stalltäcket såpass bra att hon inte får skav av det iaf trots att det är lite väl rymligt.

det bästa är nog att prova sig fram. Min häst har 145 cm i HW Rhinotäcken men 155 cm i ex Shirestäcken. är en hel vetenskap det där;)

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 816
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 948
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 473
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka