Bucas Power Turnout- är det bra?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lolo19
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 395
L

lolo19

Hej

Sitter o funderar över vintertäcke till min frusna varmblodskille. Han blir lätt stel om han fryser, så han behöver ett varmt o skönt täcke. Dessutom får han lätt skav, så det får gärna vara "skav skyddat".

Har läst på Bucas hemsida om deras power turnout och tycker det verkar bra, det har hals oxå. Är det ngn som har detta täcke som kan rekommendera det, eller inte? :p Vet ngn om det är bra o prisvärt? Kanske ngn till o med vet vad det brukar ligga runt i pris? Kan man köpa Bucas överallt? Bor i liten liten stad :angel:

Taxam för svar!
/Lolo med fruusen häst:bow:

Sv: Bucas Power Turnout- är det bra?

Har ett tunnt sådant med halvhals och passformen är inte bra, det åker snett och min får skav av det. Det står att man ska kunna ha det upp till -20 grader kallt ute, men jag skulle inte ha det om det ens var ca -5 grader. Men passformen kanske blir bättre när täcket blir lite tjockare...Tror att det kostar runt 3000. Men jag skulle satsa på ett Horseware täcke med hals istället, de sitter jättebra och är varma o gosiga!

Har ett tunnt sådant med halvhals och passformen är inte bra, det åker snett och min får skav av det. Det står att man ska kunna ha det upp till -20 grader kallt ute, men jag skulle inte ha det om det ens var ca -5 grader. Men passformen kanske blir bättre när täcket blir lite tjockare...Tror att det kostar runt 3000. Men jag skulle satsa på ett Horseware täcke med hals istället, de sitter jättebra och är varma o gosiga!

Hej! tack för ditt svar! :bow:
Oj det låter ju verkligen inte bra, det är ju passformen som verkligen är viktig. Och man vill ju kunna lita på att man kan ha täcket när det är kallt, speciellt när det kostar så mkt pengar. Ska kolla upp horseware, tack för tipset! :idea: :bow:

Hej igen, hehe.. Har kollat på horsewares hemsida o täckena verkar toppen! Tack för tipset :bow: Vilket tycker du är bäst av Rambo Plus eller Amigo Heavy? Båda hetta turnout oxå=) Det var de två jag gillade bäst. Vet du vad de brukar ligga på i pris, och kan man köpa dem på måna ställen? *tusen frågor* :angel: :)

Tack igen! :bow: :bow: :bow:

Amigo är ju budget varianten och kostar betydligt mindre ;)
Jag tycker mellantinget Rhino wug är strålande :love:

Rambo är super bra, både i passform och kvalite, men de kostar ju också en mindre förmögenhet...:crazy: Amigo har sämre yttertyg som inte håller lika bra, men det spelar nog ingen roll om du inte har hästen med ett gäng täckes-marodörer :devil:
Jag har ett Rambo Duo, som har ett i o ur tagbart innetäcke. Det är supersmart, då har man både ett halvtunnt regntäcke och ett tjockt utetäcke med hals som är avtagbar! Har för mig att det kostade 3600, men det var på ett dyrt ställe...
De säljs på många ställen, men jag tror att stomsbergsgard.se är det billigaste.

Rambo är super bra, både i passform och kvalite, men de kostar ju också en mindre förmögenhet...:crazy: Amigo har sämre yttertyg som inte håller lika bra, men det spelar nog ingen roll om du inte har hästen med ett gäng täckes-marodörer :devil:
Jag har ett Rambo Duo, som har ett i o ur tagbart innetäcke. Det är supersmart, då har man både ett halvtunnt regntäcke och ett tjockt utetäcke med hals som är avtagbar! Har för mig att det kostade 3600, men det var på ett dyrt ställe...
De säljs på många ställen, men jag tror att stomsbergsgard.se är det billigaste.

Tack för svaret! Jaa jag tycker det syns väl på Amigo att det har ett sämre yttertyg. Rambo låter verkligen bra, men dyrt :angel:
Ska kolla upp länkten du tipsade om, Tack! :bow:

Får tillägga att det inte är säkert att bucas inte passar just din häst, de har en rätt speciell passform och passar definitivt inte mina hästar men jag har iaf sett andra hästar de täckena har suttit som en smäck på. Det är inte dåliga täcken tycker jag.

I övrigt rekommenderar jag också horseware, de är kanon.

Jag har en häst som passar perfekt i Bucastäcken. Andra hästar kan inte ha Bucas och får skav.
De håller i många år och är enligt mig bäst. Men det är ju för att min häst passar i dem.
// Linda

Jag tycker oxå att Bucas täckena är super bra. Har tre stycken hästar mkh är 157cm, 167 cm, 170 cm. Alla tre sitter Bucas täckena bra på ingen får skav. har ett smartex rain som är 13 år gammalt det är fortfarande helt och vattentätt.

Jag köpte ett Bucas Smartex Rain i våras till min häst, men har inte hunnit annat en provat det ännu eftersom det är så varmt och milt ute fortfarande så har hon inte behövt använda det, det är nämligen fodrat. Men kvalitén verkar jättebra och det är som skräddarsytt till min häst. Det är två års garanti från inköpsdatum har jag för mig, gav runt 1000 kr för mitt, från Börjes. Då är det förra årets färg som var Camel, jättesnyggt! :d ffa. på min fuxa :D .

Men HW verkar ju också ha bra täcken. Har ingen erfarenhet av Amigo, men vet många som har Rhino och själv har jag Rambo, fast inga utetäcken utan Cotton Cooler och så protector (flugtäcket) , och har varit nöjd med båda mina, fast protector var lite i thigtaste laget för min häst framme i bogen.

Själv skulle jag rekommendera dig ett halvhals täcke om hästen är mer frusen, oavsett vilket märke du en väljer. Halvhalsarna, spec. om det är både vanliga bogspännen och snabbspännen framme i bogen, sitter väldigt bra. De passar otroligt många hästar och halvhals brukar vara mer en väl tillräckligt ang. frusna hästar. Jag har då Aldrig träffat en häst som frusit om halsen, tycker mer halsarna verkar glida och ge skav (ffa. om det är löshalsar) en att vara till nytta. Okej om hästen är Helklippt då kan jag tycka att helhalsar behövs, men annars brukar de mest vara onödiga..

Men kolla närmare på Bucas mitt verkar superbra och priset klart skäligt, fast det är i of inte samma modell som du var inne på, annars HW, Horse Saver, Shires m.fl. har bara bra erfarenheter av samtliga.

Finns det inte ett sådant täcke i B*rjes? Det lär väl vara billigare där i så fall? kolla i katalogen.

Liknande trådar

Utrustning Måste nog skaffa nytt vintertäcke till pållen, men kan inte bestämma mig. Det måste vara ordentligt varmt då hon förra vintern frös med...
Svar
5
· Visningar
1 545
Senast: orion_x
·
Utrustning Har suttit i ett antal timmar och letat i många många affärer efter ett täcke som sitter bra på mitt väääldigt känsliga halvblod. Hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 426
Senast: LilaTiger
·
Hästvård Min häst lider av shivering och har normalt inga problem med det så länge hon inte blir för kall om ryggen/rumpan. Jag tycker inte att...
Svar
19
· Visningar
2 327
Senast: muppia
·
Utrustning Då pålle ska gå på lösdrift i vinter behöver han ett nytt regntäcke. Har tänkt införskaffa ett regntäcke, som han kan ha både under... 2
Svar
23
· Visningar
2 549
Senast: Emor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka