Bucas rain protector

Salikon

Trådstartare
Hej!

Är det någon som provat Bucas rain protector eller liknande?

Det är ett ridregntäcke med hals och jag vet att det finns i andra märken också men undrar om det verkligen lämpar sig för ridning eller bara för att skydda utrustningen när man är på tävling/träning?

Sv: Bucas rain protector

jag hade ett horseware mack in a sack förut, glömde det någonstans dock och har inte kommit mig för att köpa ett nytt... det var svinbra och jag red fram med det både på träning och tävling om det regnade.

Så det funkade bra att rida med? Inte bara skritta fram...? Tänkte nämligen använda det då det regnar och jag vill rida ut, eller då jag rider till ridhuset i ruskväder men är orolig för att det ska bli klumpigt och att halsen ska vara obekväm...

Det skulle jag också vilja veta! Alltså om det funkar att RIDA med, alltså inte bara skritta fram några minuter med utan t.ex. rida ut en sväng.

ja, det gjorde det. och då är jag ändå ganska kinkig :p

Jag har Bucas Rain Protector, och det funkar perfekt på tävlingarna!
Men det funkar utmärkt att rida med också:), jag använde det igår när jag red ut (det öste ner) men det funka perfekt:)

JAg har en :) I love it!!

Bild

när jag använde den flitigt använde jag den fullt ut i ridningen ute, funkar utmärkt att utföra alla gångarter. Har bara positivt att säga om den..

Åh, vad bra! Då ska jag investera i ett sånt täcke! Sadeln blir ju helt förstörd efter en runda ute i regnet! :mad:

jo fast de funkar super att bara låta halsen ligga nere.. vet inte om jag har bild på när halsen är uppe..

du kommer inte ångra dih, sen så anas den så bra så de är inte fuktig på undersidan heller..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 197
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka