Bucas VS Horseware.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rebecca_R
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 4 099
Sv: Bucas VS Horseware.

Skulle helt klar välja ett Rambo från Horseware, har ett Rambo turnout (alltså tyvärr inte halvhals) med 370 gr, som är inne på 6:e vintern tror jag. Börjar nu bli lite blekt i färgen, annars som nytt. Det enda Bucastäcket jag har haft pajade bogspännet på så det har jag bytt och passformen är inge vidare. Har hört att det är vanligt att Bucas spännen går sönder (alltså att metallen är för vek), men jag kan ju haft otur...

Inte ALLA hästar har en komfortzon på 20 grader. De är som alla andra individer. Det gäller att ha sunt förnuft och kunna se sin häst.
Men att man säger att hästen har en komfortzon på 20 grader betyder att det är det som gäller i regel. Alltså är det mycket möjligt att din häst har en mindre komfortzon. Likväl som en annan häst kan ha 30 grader i komfortzon. Men däremot är det inte troligt att den ha 5 eller 50 grader. Hänger du med?

Och till trådskaparen: Jag skulle valt Horseware, men jag vet att det finns hästar som inte alls kan ha Horseware, till DESSA hästar brukar Bucas passa bra.
Sen tycker jag de är lite olika i passformerna mellan modellerna. JAg rekommenderar nog Amigo om du inte har en häst som är grymt stor i bogarna.

Det man ska tänka på när man köper Horsewaretäcken är att anpassa täckesstorleken även efter hur bred ens häst är i bogen. Är den bred i bogen ska man köpa en större storlek och tvärtom. Detta iom att täcket anpassar sig efter hästen kropp och lägger sig längre fram om hästen är bred i bogarna. tvärtom gäller naturligtvis.
Kan väl säga att om hästen är riktigt smal över bogarna skulle jag köra på Bucas, iaf de gamla modellerna. Känner inte till de nya så väl.

//Z

Ja vad vet jag, du kan ju gräva vidare i frågan eller helt enkelt sätta på dina dubbla täcken (som bara ger ca. 10 % mer värme) och acceptera att dina hästar är extrema fryslortar. Fast om jag var du hade jag satt upp ett vindskydd.

Jag kan ju tycka att det är lite konstigt att dina hästar behöver 370-gramstäcken i plusgrader medans mina funkar enligt skolboken och klarar sig bra helt utan eller har samma vintertäcken oavsett hur många minusgrader (och de står ändå i uteboxar). Men hey - hästar kan vara ett mysterium.

Horsewear, helt klart! Det är ju typ hästtäckenas Rolls Royce ;) Dessutom finns dom i mycket snyggare färger än bucas täckena :p

haha jo:D

men då kan vi fråga en ny fråga då?

Vilket ska jag ha?
sitter o väljer mellan Rambo Plus eller Rambo supreme :bump:

Om hästen har en mycket välmusklad hals kan de få skav av Bucas eftersom de har sytt in täcket runt bogen för att undvika skav där.

Varför inte satasa på ett HW med avtagbar hals så har du användning för det både när det är småkallt och soligt eller som idag (snöstorm).

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
865
Senast: Hermelin
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
638
Senast: Pegasus63
·
Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
805
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Valp med diarré?