Budget variant av litet ridhus och ridbana?

I

Izor

Vi har precis köpt en gård. Det finns en lösdriftshall för kor som är 15*30m. Plattan är gjuten i cement. Tänkte göra om det till ett litet ridhus för mig själv men i så fall vilket underlag ska man ha? Det finns en stor uppgrusad plan (som de haft som uppställningsplats av ensilagebalar m.m) Kan jag köra på sand/grus direkt på den och använda som ridbana? Jag vill inte ha för mjukt. Är det någon som haft liten plånbok och fått det att fungera ändå? :confused:
Blir jätte glad för alla tips jag kan få :idea:
 
När det gäller ridbana utomhus var förutsättningarna för mig ungefär detsamma.

Vår grusplan fylldes med drängeringsgrus ca 10 cm och vi har en utmärkt ridbana. Tänkt bara på att plocka upp hästskit och harva den ofta så håller det bra för vardagsridning.
1 ton dräneringsrus är knappt 1,5 kubikmeter.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 485
Senast: warg
·
Anläggning Del 146! ;) Jo jag har hittat sökfunktionen, men inte hittat rätt tråd för mig ändå... Vi har som sagt köpt gård och jag vill...
Svar
7
· Visningar
4 194
Senast: Mysaan
·
Hästmänniskan Har mina hästar på en gård där det ej finns ridbana. Bonden är ej intresserad av att låta mig arrendera åkermark för att anlägga en...
Svar
1
· Visningar
988
Senast: cemax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp