Buga på ljudkommando ??

• Hästhantering
  • Trådstartare Trådstartare godistrollet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 894
G

godistrollet

Hej!
Jag undrar hur man kan få hästen att buga på ljudkommando??
Vet dock hur man tränar på buga men vill inte tvinga ner hästens huvud mellan frambenen med godis längre utan vill utveckla så pass att jag ska kunna sitta på hästen och bara ge ett ljudkommando t.ex. klapp så ska hästen buga :).
Tacksam för svar :laugh:

Sv: Buga på ljudkommando ??

Jag lärde min kille buga genom att första köra godistricket samtidigt som jag sa "buga". Sen tog jag steg för steg bort godistricket, kliade honom lite i sadelgjordsstaden och sa "buga" istället. Och efter det var det bara ljudkommandot som behövdes. Piece of cake! ;):D:angel:

Sv: Buga på ljudkommando ??

Jag lärde min kille buga genom att första köra godistricket samtidigt som jag sa "buga". Sen tog jag steg för steg bort godistricket, kliade honom lite i sadelgjordsstaden och sa "buga" istället. Och efter det var det bara ljudkommandot som behövdes. Piece of cake! ;):D:angel:

Okej tack för ditt svar ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 747
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 166
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 283
Senast: ufot
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka