Bukefalos 28 år!

Buke, bestäm åt mig!

kolblakkur

Trådstartare
Sitter i lite av en rävsax. Jag läser 100% på distans samtidigt som jag arbetar just 60%. Hade hoppats på att kunna tillgodoräkna mig min arbetslivserfarenhet på en praktikkurs på universitetet, men fick avslag. Denna kursen infaller till våren och det rör sig om tre veckors praktik på kursen. Jag tänkte försöka be om tjänstledigt dessa tre veckor, men det är absolut inte säkert att det godkänns då vikarier är en bristvara. Godkänns det inte så vet jag inte riktigt vad jag ska göra: ska jag avsluta mina studier eller säga upp mig och slutföra studierna (det är cirka ett års studier kvar efter kursen). Eftersom jag inte är helt hundra på att jag verkligen, innerligt, vill arbeta med det jag studerar till så hade jag hoppats att jag kunde skjuta upp detta beslutet tills det var dags för examination typ :angel:

Jobbet jag har nu är ett helt okej jobb, men blir riktigt less på det ibland. Avdelningen är tung, det är stressigt ibland och att arbeta så nära människor kan verkligen suga energi ur mig. Fördelen är att det är fem minuter bort och man kan själv bestämma en viss del av arbetsschemat. Jag är även en av de absolut högst avlönade på hela stället, trots att vissa varit där hela sitt arbetsliv (jag började i augusti :o). Kollegorna är bra också. Bra chef. Schemat funkar väl med kollektivstallet jag har 1 km hemifrån och väl med att ha hund.

Yrket min utbildning leder till är eventuellt sämre betalt och kommer innebära viss pendling. Hunden kommer få gå på hunddagis. Kollektivstallet kan bli svårt, men inte omöjligt om arbetsplatsen erbjuder flextid. Arbetsuppgifterna är mer "för mig" och det är inte lika fysiskt tungt som äldrevården då det är inom administration. Utbildningen ger ganska stor bredd, så jag kan ha anställning inom stat, landsting, kommun och privat sektor.

Hur hade ni gjort? Vad tycker ni att jag borde göra? Om ni ger mig input/feedback så älskar jag er för evigt :angel: