Bukefalister hjälp mig att komma på vad jag kan göra

Cinora

Trådstartare
Jag försöker komma på vad jag kan plugga till för att få ett riktigt jobb i framtiden. .

Just nu jobbar jag för ett ställe som jag lämnar snart pga oseriösa chefer osv. .
Det går mycket skit pga hur oseriöst företaget är

Men till saken

Jag vet att jag skulle vilja jobba med att hjälpa ungdomar som mår psykiskt dåligt men jag är ju själv inte Okey psykiskt ännu och vet ju inte när det kommer hända då det u först nu jag får hjälp av psykiatrin.

Jag har ingen aning på vad jag vill jobba med mer än att jag tänker börja med att plugga till en grund att stå på.
 
Nu kan jag inte tala för dig, men jag är och har varit i liknande sits som dig. Mått/mår psykiskt dåligt länge, velat jobba med ungdomar i samma situation som mig och senare även med vuxna med psykiska besvär. Mitt råd? Satsa på ngt annat. Visst krävs det att man har lite självkännedom, men jag har insett att jag inte har ngt att hämta i den branschen. Så jag ska satsa på ngt annat som inte kan påverka mig åt det negativa hållet. Jag råder dig att göra detsamma!

Slåss dagligen med tanken på VAD jag ska jobba med. Ett arbete där jag får ut mer positiva känslor av. För mig är det inom butik, men på vilket sätt vet jag inte ännu.
 
Tack för ditt svar!

Jag har Autismspektrumstörning, ADD , Dissociativt syndrom, Medelsvår depression, Ångest, Panikattacker, Sömnstörning, Humörsvängningar m.m men alla dessa problem hindrar mig väldigt mycket, men jag vill bli något och inte hindras av alltihopa :/

Jag vill ha ett jobb jag trivs med och måste ju komma på vad jag kan plugga till.
Men det är ju skitsvårt ju :/
 
Just nu träffar jag en psykolog och hon håller på med en slags utredning, och min läkare har mig under medicinering och sjukskrivning.. Men till hösten vill jag plugga upp grundskolan men sedan då :s
 
@Cinora Du kanske upptäcker vad som skulle passa dig under studiernas gång :) om du inte studerat på ett tag så är det ju inte så lätt att på rak arm fundera ut vad som skulle passa dig och vad som du har fallenhet för. Det visar sig förhoppningsvis med tiden!
 
Om du vill jobba med barn och ungdomar så ligger ju lärare nära till hands. Lärare som vet hur det är att må dåligt behövs, även om de allra flesta mår bra.
 
Just nu träffar jag en psykolog och hon håller på med en slags utredning, och min läkare har mig under medicinering och sjukskrivning.. Men till hösten vill jag plugga upp grundskolan men sedan då :s
Fast du kanske ska fokusera på just de sakerna nu? Må bra och fixa grundskolan?
 
Jag tycker om att sjunga,spela gitarr då och då och älskar djur. Hästar och hundar är något som ligger mig varmt om hjärtat. Tycker om att skriva i perioder.

Teilani: Ja det är sant,

Gimlan: Du har nog rätt..
 
Om du inte har slutbetyg från grundskolan än har du en lång väg att gå. Och det menar jag på bästa tänkbara sätt! Då kan du nu fokusera på att klara grundskolan, och sedan gymnasiet. Det tar säkerligen några år, och förhoppningsvis börjar du må allt bättre under den tiden. Så när du är klar med "grunderna", så att säga, är det kanske lättare för dig att veta vad du vill "bli".

Jag har också (i likhet med väldigt många med psykisk ohälsa, verkar det som) haft tankar om att jag vill hjälpa andra, och har varit inne på att bli socionom.
Men sedan har jag allt mer tänkt att det nog inte är rätt för mig, dels för att jag är osäker på om jag skulle klara studierna, men också för att jag nog aldrig kommer bli så stabil att jag kan arbeta med psykisk ohälsa varje dag, som inkomstkälla liksom.
De som däremot kan lämna sin psykiska ohälsa bakom sig, och verkligen mår bra, tror jag ofta blir fantastiska socionomer, kuratorer, psykologer, sjuksköterskor eller vad de nu satsar på!
 
Jag har en inre förhoppning om att jag kommer bli friskare även om jag aldrig kommer bli utan aspergern och add men resten av problematiken med hjälp av psykologen så hoppas jag på att bli frisk..

Anledningen till att jag har en önskan om att jobba med det är för att förändra. Jag har bara negativa erfarenheter av soc t.ex och det är nog därför jag dras mot de inriktningarna för att förändra..
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 809
Senast: lundsbo
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 600
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 520
Senast: Fiorano
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 077
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp