Du vet väl att man kan köpa saltlaktrits, och en massa annat svenskt, från Ocado? Om det är slut där finns det garanterat hos ScandiKitchen!
Ja Ocado har jag testat och eBay
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du vet väl att man kan köpa saltlaktrits, och en massa annat svenskt, från Ocado? Om det är slut där finns det garanterat hos ScandiKitchen!
Ja Ocado har jag testat och eBayscandikitchen har jag kollat på men det kändes lite dyrt
Tack!Med språket beror det nog på vilken sorts jobb man söker. Jag jobbar på ett internationellt företag där det inte är något problem om man bara talar engelska. Sen är det såklart enklare (och roligare) om man lär sig språket och vet vad andra pratar om när de inte håller sig till engelska. För serviceyrken och inom vård/skola etc är det nog ganska viktigt att kunna det språk man talar i den regionen.
Vet inte om avslutad utbildning är viktigare här än i andra länder, jag har aldrig sökt jobb i Schweiz på det sättet eftersom jag gjorde en transfer från dotterföretag i Sverige. Det beror säkert på vad för typ av jobb man tänkt sig. Men 'alla' som inte läser på universitet eller högskola går istället en lärlingsutbildning i 3 eller 4 år (beroende på yrke), så att få jobb utan högskoleutbildning eller godkänd lärlingsexamen (eller motsvarande) kan nog vara svårt.
Det är väl snarare tvärtom, bättre att flytta innan än efter. Visst, exakt vad som händer efter vet ingen än, men allt jag har sett har dragit en tydlig grãns mellan de som bor här innan och efter datumet för utträdet. Som sagt, ingen vet något säkert än, men hittills verkar det bli lättare om du bor här innan.Rent generellt kan jag tänka mig att flytta vartsomhelst så länge hästar och hund kan följa med. Svårt bara att veta hur man ska börja. England är ju också en dröm men jag har fått info att det är inte värt det innan Brexit.
Så tänkte jag med, men så pratade jag med några vänner i London och de hade fått info (eller spekulation?) att har man inte varit i landet i 5 år innan Brexit skulle man "behandlas" annorlunda och risken att man åker ut är stor. Jag har mailat några skolor också och de har skrivit som svar att de rekommenderar inte internationella studenter att söka innan Brexit? Men kan tänka mig att det är mycket tyckande och spekulationer där borta.Det är väl snarare tvärtom, bättre att flytta innan än efter. Visst, exakt vad som händer efter vet ingen än, men allt jag har sett har dragit en tydlig grãns mellan de som bor här innan och efter datumet för utträdet. Som sagt, ingen vet något säkert än, men hittills verkar det bli lättare om du bor här innan.
aha! Jag har börjat titta på Skottland och även Wales faktiskt. Kanske ska kolla lite mer seriöst då.Det har jag hört också, sãrskilt från Londonområdet och England. Det sista typ officiella jag såg pekade mer mot det jag sa, i början var det mer åt det hållet du har hört. Allt kan ändras fortfarande, men det sista jag läste var att de som bodde i landet vid datum för utträdet skulle "i stort sett" (vilket är väldigt öppet för tolkning) behålla samma rättigheter som innan och femårsgränsen nämndes bara som att de som bott här kortare skulle få "specialtillstånd" tills de kan ansöka om settled status/PR efter fem år här. Sedan verkar det vara skillnad mellan delar av landet, här i Skottland verkar det mer avslappnat
Skottland är underbart, fin natur, härliga människor och välkomnande. Enda nackdelen är väl vädret, men kommer man från Sverige är man ju van vid detaha! Jag har börjat titta på Skottland och även Wales faktiskt. Kanske ska kolla lite mer seriöst då.
Så tänkte jag med, men så pratade jag med några vänner i London och de hade fått info (eller spekulation?) att har man inte varit i landet i 5 år innan Brexit skulle man "behandlas" annorlunda och risken att man åker ut är stor. Jag har mailat några skolor också och de har skrivit som svar att de rekommenderar inte internationella studenter att söka innan Brexit? Men kan tänka mig att det är mycket tyckande och spekulationer där borta.
Så tänkte jag med, men så pratade jag med några vänner i London och de hade fått info (eller spekulation?) att har man inte varit i landet i 5 år innan Brexit skulle man "behandlas" annorlunda och risken att man åker ut är stor. Jag har mailat några skolor också och de har skrivit som svar att de rekommenderar inte internationella studenter att söka innan Brexit? Men kan tänka mig att det är mycket tyckande och spekulationer där borta.