Bukefalos 17 år på internet

14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen stallet.com, de senaste ca 12 åren har de hetat Bukefalos.com

Det senaste året har det faktiskt hänt en del här på Bukefalos.
Jag bytte server förra sommaren, det verkar ha varit ett bra byte så här långt. Sidorna laddas snabbare och det har inte varit några avbrott, möjligen något väldigt kort någon gång. Tidigare hade jag två servrar i Texas, USA, nu har jag bara en bättre i Falkenberg, Sverige. Som sagt, så här långt är jag nöjd.

När det gäller programscripten har det inte hänt mycket med dem på flera år.
Nu har jag börjat med uppdateringar av olika delar av Bukefalos.
Radannonserna har gjorts om helt och separerats från inloggningen till forumet. Radannonsdelen är mer modern och har en massa nya funktioner jämfört med tidigare.
http://www.bukefalos.com/annons/

De gamla länksidorna med visst innehåll som varit med sedan 1900-talet finns inte mer, de började kännas lite inaktuella till sin utformning och en del länkade sidor var också inaktuella.

Alla företagare och organisationer kan nu istället synas under Företag på de Nya radannonssidorna, där de själva enkelt kan lägga in sig och uppdatera sina uppgifter. Där syns även de radannonser som de kanske lagt in.
http://www.bukefalos.com/annons/modules/dealers_page/dealers.php

Privatpersoner kan länka till sina webbsidor i profilen på forumet.
Kontrollera gärna din profil, den kanske behöver uppdateras, viktigast av allt är att du ser till att din e-postadress är riktig och fungerar, utan rätt e-postadress kan du bland annat bli av med ditt användarkonto om du glömmer ditt lösenord.
http://www.bukefalos.com/f/profile.php?do=editprofile

Den största förändringen, att döma av alla reaktioner, var när jag i början av april bytte ut ett antal smileys på forumet.
Om detta kommer innebära liknande reaktioner vid kommande forumbyte eller om det mer kommer likna de nästan obefintliga reaktionerna när jag bytte radannonssystem vet jag inte.

Det nuvarande forumsystemet bytte jag till 2004 och det fortsatte att utvecklas och förbättras i ganska snabb takt fram till 2009.
2010 hade jag egentligen velat uppdatera till en nyare version av scriptet, men jag ansåg att den var sämre än den vi har här idag. Jag har sedan funderat, testat ett antal olika forumsystem, ganska tidigt kom jag fram till att jag inte skulle fortsätta med någon ny version av det system vi har idag.
Det handlar alltså om att helt byta system, tidigare i år kom jag fram till vilket, men det är inte helt enkelt att byta så det kommer ta lite tid. Jag hoppas och räknar med att bytet kan genomföras i år.

Det nya systemet kommer inte se exakt likadant ut och vissa funktioner kommer vara annorlunda, men på det stora hela kommer det vara modernare och bättre och framförallt utvecklas till det bättre. Det gamla utvecklas inte alls.

Till sist vill jag tacka alla mina moderatorer, utan dem skulle sidorna inte alls vara lika trevliga, stort tack även till alla som hjälper mig och moderatorerna genom att rapportera misstänkta regelbrott. Tack skall även alla ni användare som varit med sedan 1996 ha, ni övriga som tillkommit och kanske inte ens var födda då skall självklart också tackas, utan er användare vore dessa sidor tämligen trista.

Tack!
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

Stallet.com.. Jösses, jag kommer inte ens ihåg vad mitt första nick hette! 17 år sen, då var jag 9 år gammal. Ungefär precis då började jag rida.
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

Stallet.com.. Jösses, jag kommer inte ens ihåg vad mitt första nick hette! 17 år sen, då var jag 9 år gammal. Ungefär precis då började jag rida.

Konstigt det gör inte jag heller (brukar minnas sådant).

Däremot kommer jag ihåg att man kunde läsa alla trådar och alla svar i dom utan alltför stora problem. Undra om det går att läsa allt som skrivs på Buke idag :D.
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

Vad vore livet utan Buke?
Vad gjorde man innan stallet?
Jag är dock mitt nick trogen.
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

Jöss, jag har bara varit här i dryga sju år men kan tusan inte minnas vad jag gjorde av all tid innan Buke kom in i bilden. Och all kunskap man samlat på sig sen dess. Buke är verkligen en guldgruva av sällan skådat slag.

Kan bara säga stort tack, Gunnar, för ett fantastiskt forum :bow:
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

Jag firar 10 år med befintligt nick i år, innan det vet jag att jag hade ett annat nick på stallet-tiden också. Hoppas att ändringen av forumet inte blir alltför konstig då just bukefalosforumet är så bra som det är idag, tycker jag!

Tack för att Bukefalos finns! :bow:
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

Jag tappade bort mig ett tag efter att sidan bytte adress, men har som tur var hittat tillbaka igen. Har också haft ett ganska så långt riduppehåll under åren här, men som tur var så funkar buke lika bra varesig man är hästaktiv eller ej!
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

Tack så mycket för bukefalos, Gunnar!

Herregud, jag har 10-årsjubileum som Reykur i år. :eek:
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

17 år! Det är ju helt sjukt länge sedan... Minns att jag läste allt på stallet.com när jag fick tillgång till skolans datorer. Jag hette Aspartam i början, kanske de första fem åren?

Tack Gunnar för att du låter oss hänga här hela dagarna. :D
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

Grattis buke! Och tack Gunnar för alla 17 år! :bow:
Jag blir alltid så fascinerad när jag tänker på hur länge sidan funnits, och inte minst vilken stor roll sidan har spelat i mitt och andras liv. Jag letade mig hit första gången omkring 96/97, (stallet.se var helt logiskt ett av de översta sökresultaten när mitt 11-åriga jag sökte på "hästar" på lycos sökmotor :D ) och har med undantag av några få korta perioder inte varit härifrån sedan dess :love:

Utan buke hade jag varit utan ett stort antal av mina närmaste vänner och jag hade nog varit en mycket mer okunnig hästmänniska. Livet hade dessutom varit bra mycket tråkigare om inte buke funnits :)
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

Imponerande! Grattis!

1996 var internet långt ifrån publikt och använt av alla.

Jag sökte på internet på jobbet 1996 första gången och då jobbar jag inom den typen av branch.

Surfade/googlade av annat än jobb dröjde för mig fram till 1998.

Medlem på Buke 2006 tror jag.
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

Tack själv, Gunnar - från en som varit med nästan hela tiden!
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

Grattis Buke!

Firar 10 år här i höst, tänk vad åren gått fort! Buke har haft en stor roll i mitt liv och lärt mig mycket och utvecklat mig som människa. Nu hänger jag inte här lika mycket längre då livet kommit ikapp men jag är fortfarande inne en liten stund nästan varje dag även om jag inte är så aktiv. Hoppas på många år till med Buke!
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

kl

Jisses. 17 år!!
Har haft samma nick hela tiden.

Men jag undrar om inte Gunnar bytte ut storleken på mina bokstäver då han skiftade från Stallet till Buke eller hur det nu va. O_o

för jag hade nafayette och nu är det Nafayette :D

Den enda jag minns från då är ingelaH

Jaja åren går och vi blir allt smartare ;)

AM
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

*kl*

Tänk att jag har varit aktiv här i tio år! :D Buke är fantastiskt. Googlade igenom mina två äldre (och numer inaktiverade) användarnamn. Från mina första frågor om hur man gör en bakdelsvändning, genom många år av konstiga frågor om diverse ämnen, ett i början vansinnigt användade av utropstecken...


Jag älskar buke! :love:
 
Sv: Bukefalos 17 år på internet

Har varit med sen Stallet och i år är det 13 år sen jag registrerade mej som Mim.
Tiden går fort när man har roligt! ;) Tack Gunnar för det bästa forumet på nätet! :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 347
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 492
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 960
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 778
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp