Bukefalos 22 år på internet

Nu börjar det väl strax bli dags att sluta räkna. 22 år sedan starten 14/5 1996.

Den största uppdateringen som skett det senaste året är den som skedde för några veckor sedan.
På ytan är den kanske inte så stor, men hela forumprogramvaran har skrivits om från grunden, vilket gjort att de gamla tilläggsprogrammen slutat fungera. Det är bland annat därför jag flyttat bloggar, radannonser och bilder till egna forum och tagit bort en del annan funktionalitet tidigare under året. En hel del funktionalitet har jag redan återskapat och jag räknar med att återskapa lite till under året. Vissa saker var nog onödiga och kommer inte tillbaka. Jag utgår även ifrån att nu när forumprogramvaran skrivits om från grunden kommer den kunna vidareutvecklas ännu bättre och snabbare.

Jag tycker nog klagomålen sedan bytet har varit färre än jag räknade med. :) Jag tackar för de tips jag fått om saker som inte fungerat som förväntat. Hör gärna av er om ni upptäcker något mer eller om det är något jag glömt fixa.
Forumet Bukefalos är bästa platsen för detta:
http://www.bukefalos.com/forums/bukefalos.78/

Inte ens ändringen av färgerna som skedde i samband med uppdateringen verkar ha berört många.
Jag funderade förra året på att byta smilies, det har inte skett och jag tror jag låter de vara.

Efter den stora uppdateringen av forumprogramvaran har även själva servern fått en rejäl uppdatering vilket jag tycker har snabbat upp den märkbart.

Tidigare under året har det som vanligt skett en del mindre uppdateringar.

En uppskattad förändring är att alla nu kan ladda upp en bild till ett inlägg direkt här på Bukefalos, utan att lägga bilden på en extern tjänst.

Några av tävlingsgrenforumen har fått flytta in under Tävlingsgrenar då aktiviteten tyvärr minskat i vissa forum.
Ungdomar och Vuxna-forumet slogs ihop till Allmänt. Gnägg-trådarna flyttade in under Hästmänniska. Foder har flyttat in under Vård.

Ridning, Grundutbildning, Hästhantering, AR&Barock och Övr. träning samsas nu under forumet Träning:
http://www.bukefalos.com/forums/traning.62/

Radannonser, bloggar och bildgalleri har flyttat in i varsitt forum. Aktiviteten är låg utom i blogg-forumet Dagbok som jag tror bland annat har hjälpts av att ha en egen "widget" där senaste olästa inlägg syns.

I samband med forumuppdateringen lade jag även in nya "widgetar" som visar det senaste som skrivits under Hästrelaterade respektive Övriga forum. Jag tror detta skapat lite mer aktivitet under de hästrelaterade forumen som syntes lite sämre förr.

Ni som är nya här kan hitta lite mer information om Bukefalos 20 första år, här:
http://www.bukefalos.com/threads/bukefalos-20-ar-pa-internet.1401093/
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 295
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 456
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 945
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 773
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp