Bukehundar Dalarna!

Sv: Bukehundar Dalarna!

Åh, pussa lilla Troja från mig! Gud va roligt att hon blev så bra placerad! :bump:
Skulle varit med... skit också.

KL

Hej alla!

Bra med en tråd för Dalarna :D.

Jag bor i Falun med min kärlek och min fästman. Nej men skämt å sido :p.

Jag är en 23-årig tjej, har bott här i lite över 1.5 år. Ursprunget är Blekinge.
Narmo är en 5 årig Lapsk Vallhund som har levt med mig från 8v ålder så alla problem han har är mitt fel :D. Vi delar boende med fästman och hans svanslösa katt och vi trivs väldigt bra tillsammans allihopa.

Någon slags träff i vår när all den jävla snön försvunnit så jag kan hindra min hund från att äta upp alla andras vore inte fel :angel:. Kanske lägga ett spår var (på olika individers nivå) och grilla en korv? Uppletande är ju en superrolig aktivering som vi kan göra tillsammans :)

Senast ändrad:

*kl*

DSCF1537.jpg

Underbar! :love::love:

Åh, pussa lilla Troja från mig! Gud va roligt att hon blev så bra placerad! :bump:
Skulle varit med... skit också.

KL

Hej alla!

Bra med en tråd för Dalarna :D.

Jag bor i Falun med min kärlek och min fästman. Nej men skämt å sido :p.

Narmo är en 5årig Lapsk Vallhund som har levt med mig från 8v ålder så alla problem han har är mitt fel :D. Vi delar boende med fästman och hans svanslösa katt och vi trivs väldigt bra tillsammans allihopa.

Någon slags träff i vår när all den jävla snön försvunnit så jag kan hindra min hund från att äta upp alla andras vore inte fel :angel:. Kanske lägga ett spår var (på olika individers nivå) och grilla en korv? Uppletande är ju en superrolig aktivering som vi kan göra tillsammans :)

:rofl:

jag dyrkar dig redan!!!

haha, :p men hur bra är det inte då??

"alla fel han har är mitt fel"

Den ska jag börja använda :D

Någon som ska på utställningen i LUDVIKA den 28 mars???

Någon som ska på utställningen i LUDVIKA den 28 mars???

Jag ska fråga Simba_112 :D

Jag ställer inte min hund längre. Känns inte lönt med tanke på att det aldrig blir avel på honom med den information jag nu har i handen... Men jag vill se hur det går för lilla Troja :bump:

Jag ska fråga Simba_112 :D

Jag ställer inte min hund längre. Känns inte lönt med tanke på att det aldrig blir avel på honom med den information jag nu har i handen... Men jag vill se hur det går för lilla Troja :bump:

jasså, ok..

jag ska dit med min tik, inte hanen.

Trodde det va tiken som behövde utställningstränas med tanke på att jag inte har haft henne sen hon va 8v ;)
men i helgen i rättvik så visade det sig att det va hanen som inte skötte sig, men anmät är anmält och tiden har gått ut.

Min kompis ska ställa sin golden (Dewmist Sign of Satin) för första gången, ska bli riktigt kul att se hur det går.

:bow:

simba kan svara själv:D
Jag ska inte till Ludvika men däremot får du hemskt gärna följa med till Avesta 18april!!! Vi saknar er och hoppas Narmo blir piggare snart!!! (Matte oxå:D)

En vårdag med promenad, spår, korvgrillning och massa hundmänniskor med sina hundar låter super!!
((Vill fortfarande veta hur man lägger upp bilder....))

Ja se på fasen :idea:

Om vi inte är nere i Sölvesborg då så följer vi gärna med! Var så längesen jag var på utställning!

Tack vad söt du är :D. Vi har fått brev från Strömsholm, han ska få svindyra tabletter som hjälper honom med musklerna och sen blir det lång rehab.

Ja, jag hoppas att det blir av! Hade varit så roligt med en buketräff där vi myser till det med korv och aktiviteter!

Bra också att det var några som hade rottisar, så får vi träna lite :angel:. Narmisen tycker dom är lite skumma. Sen att mamma försöker förklara att "det är lugnt, jag tar honom i örat om han kommer fram" tycks inte alls hjälpa. Förstår inte :grin:

((Vill fortfarande veta hur man lägger upp bilder....))

Bilden måste laddas upp på en annan sida ( pixpox, photobuket osv)
Därifrån när bilden är uppe på den sidan får du ta fram URL adressen till bilden som du sedan kopierar in i rutan som kommer upp när du trycker på knappen( 3:dje från höger i menyn när du postar inlägg)

Bilder som kommer från pixbox kräver att man tar bort ett par tecken i slutet ?0 tror jag det är annars visas bara en länk.

de på pixbox har redan en färdig länk till forum, hur lätt som helst, bara att klicka *=) prefekt för mig som inte har tålamod med annat :P

Mina föräldrar har en bearded collie :) Underbar hund! Köptes av en uppfödare i byn vi bor i, 3 mil utanför falun. han är 7 år nu. ska försöka lägga ut lite bilder på han och min Jack russel :)

78780_1221641571.jpg

Här är min lille hund. Han heter Rufus och är en blandrashund med Chihuahua, kinesisk nakenhund och tibbe.

Vi bor i Grycksbo, en by utanför Falun.
Rufus är 1 1/2 år gammal, kastrerad, och är en riktig skogsmulle, som älskar att promenera i skogen.
Han är mitt hjärta, min första egna hund:)

ÅH!!! jag är helt betagen av rasen. Det är nära nu, ska prata med uppfödaren igen snart och se om jag "kvalificerar" mig som valpköpare. Lägg GÄRNA upp bilder! :D

26572195.jpg

vet inte om det funkar, första gången :rofl:
Detta är iaf min Jack russel terrier på snart 1 och 1/2 år, min lilla krulltott baileys. :laugh:

26581957.jpg

nästa hund är mamma och pappas bearded collie klimpen, då han har överbett och inte skulle användas till utställning eller liknande är han klippt, vilket han älskar :laugh:

26582115.jpg

och den tredje hunden är min (nu bortgågna) siberian husky clyde.

Kanske ska presentera mig också, heter Erica och bor i en by tre mil utanför Falun. Mamma och pappa har fött upp Siberian Huskys hela mitt liv så det var väl då jag började med hundar, har kört lite tävlingar med dom osv. Nu är alla borta och kenneln nerlagd så nu är det min Jack Russel jag ägnar mig åt:) Ska förmodligen ställa ut han så småningom då jag fått bra kommentarer om han, min lilla stallpojk. tyvärr inga bra bilder men kommer fler sen ;)

ÅH, va fina dom är!! :love:

Jag vill bara ha en beardis mer och mer! jag ska ringa kenneln ikväll och prata lite mer med dem! =)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 619
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31