Bukehundar Dalarna!

Sv: Bukehundar Dalarna!

Min kompis hund fungerar det kalasbra med,men det är inte ofta den damen vill leka,hon tycker mest att han är som en böld i röven på en ridtävling,jobbig och luktar illa!

haha...:p
Och katten ska vi inte tala om...Hur många gånger sa han ifrån? 100958 ggr? men A han gjorde om samma sak..kaaaaaaatttt!!!! :D
Ända tills wilmer vart pisst off och jagade han över hela lägenheten och A bara sprang och bara kaaaaatttttt, efter, miiiig!! HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!:devil:

Det var kul, Se en katt som jagar bort en pittbull/boxer!:devil: (min katt e elak...höhö..På ett kul vis!)

Hahaha,ja,stackars Wilmer! :rofl:
Alfonz var ju liiiite dryg på han i bland..:p:angel:

Alfonz har fortfarande ärr på nosen..:D

HejHej! Precis blivit medlem här :)
Helene, 20 år. Finns i Borlänge hemma hos mamma :P Finns två vovvar här också. Mammas Elvis, mellanpudel och min lilla Hubert, storpudel ^^
Vi kommer mer än gärna om det blir en liten träff i Borlänge :)

Nu börjar det ju faktiskt bli väder för en träff med grillning. (Eventuellt bad för knäppa hundar :p).

Eventuellt kan inte min gosse följa med dock... Han hade problem i två dagar efter en hundträff nere hos mamma och pappa så jag vill inte utsätta honom för det innan han blir frisk i ryggen. Detta kan ta ett halvår :crazy:

Men jag vet ju att Simba har 2, kan säkert knycka en utan att hon märker det :angel::D

Attans :/ Vi har det inte så lätt att ta oss till andra ställen nå :(
Får helt enkelt hoppas på en träff lite närmare :D

Aha! Jag var ut i valpklassen, min blev andra bästa tik idag även fast domaren hade svårt att bestämma sig, vi föll på att den andra var snäppet vitare.. Våran dagsform var inte på topp heller. Sedan ställde jag även den tik som kom 4 (personlign har jag svårt att fatta att hon inte blev bättre plac) i vuxenklass. Har aldrig träffat den hunden tidigare men de behövde hjälp att ställa + att det var en faster till min valp:D
Grattis till jättefint resultat!!

Ah, någon jag känner, Hej!!. :)
(Vi tränar i samma grupp - tävlingslydnad och spår).

Jag heter Helena, är sambo med en Fredrik och två hundar. En Kuvasz-hane som fyller 6 år i sommar och en Hovawart-tik som fyller 4 år imorgon. Vi bor i Falun i lägenhet men letar hus för fullt. Jag bodde i Göteborg i sjutton år men kom tillbaka till Dalarna 2007 - för att leta hus bland annat. Det tog visst lite längre tid än jag hade tänkt mig...

Hur som helst så tränas båda hundarna i lydnad och spår. Kuvaszen går också rallylydnad och ska börja fortsättningskursen om några veckor. Förutom det ränner vi i skogen varje dag och aktiverar oss med godissök, balans på trädstammar och lite annat smått och gott.

Jag ska fråga Simba_112 :D

Jag ställer inte min hund längre. Känns inte lönt med tanke på att det aldrig blir avel på honom med den information jag nu har i handen... Men jag vill se hur det går för lilla Troja :bump:

Och där var en till jag känner igen. Vi var på samma helgkurs hos Elisabeth i januari. :) !

Nämen hej Helena, är du här också, kul:D

Kanske är dags att börja fundera på något datum?
Givetvis ett datum då det är vackert väder, det går att beställa va?;)

Ms-mee; Du kan säkert lifta med någon om du vill med, vi är ju trots allt några från blge.

Indil; Givetvis har jag (minst) en hund att låna ut:D

Helena; Du såg inte om Beya tappade sitt bärnstenshalsband igår på kursen? Det är borta:mad:

Nej! Tappade hon det?
Jag ska ut i dom skogarna efter jobbet idag. Jag kan kika på ett ungefär där vi var och se om jag ser något. Eija kanske kan spåra, hon hittade ju min kamera.

Eija och jag följer gärna med på hundträff. Jag tar nog bara henne med mig. Ytterligare 55 kg Gizmo som inte älskar andra hundar blir nog lite för spännande, han får nöja sig med rallylydnaden som börjar snart. Man har ju bara två armar. Att hinna skvallerträna med belöning, klick och en Eija i andra handen blir lite väl avancerat för mig. :D

Datumförslag allihopa!

Jag kan alla helger i Maj. Ska dock vara i Strömsholm tidigt på måndagen den 25:e Maj och ska antagligen åka till Västerås redan kvällen innan.

Vad blir bäst? En Lördag eller Söndag?

jag är gärna med på träffen, om jag kan, dock är lördagar svåra för mig.

Jag kan dom flesta lördagarna! Söndagar är det spårkurs med Eija och sedan blir det förmodligen rallylydnad med Gizmo. Men som sagt, dom flesta lördagar kan vi.

Attans då. Någon annan kunde inte lördagar. :cry:
Nåja, vad det än blir för dag så får vi välan se vilka som kan följa med. Om det inte passar kanske det blir fler gånger?

KL

Hmm... Ja, detta bäddar ju faktiskt för fler träffar. Vilket iofs kan vara trevligt ;)

In med fler datum! (Eller bara dagar så får vi väl slänga in ett datum sen)

Hmm...så här ser det ut för mig i Maj;
2 upptagen fram till 13ca, sedan ledig
3 LEDIG
9-10 jobbar
16 upptagen fram till 13ca, sedan ledig
17 utställning Gävle
23 jobbar
24 utställning österbybruk
30 upptagen fram till 13ca (tror jag!), sedan ledig
31 LEDIG

Det kan inte fungera på en vardag?

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 619
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur