Bukes krispaket

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Nebraska
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 425

Nebraska

Trådstartare
Kriterieauktionen bevisade väl bara vad vi hela tiden vetat. Sporten har hamnat i en akut kris. Hur ska vi komma ur den?
Eller är travsporten dömd att dö ut?

Sv: Bukes krispaket

Jaa, det har ju bara varit fokus på att spelet ökas för varje år, topp tio-kuskar och topp tio-tränare:devil: Du ska vinna vinna vinna:eek:
Knappast någon marknadsföring ang glädje med att gå ihop och skaffa häst och se den träna och tävla ibland...
Måste vara tråkig och säga prispengar. 1987 hade jag en pålle som vann lopp och fick 12000 kronor i ett vanligt lopp på en småbana. Känns den summan igen?
Självutplånande amatörer är ett utdöende släkte.:cry:

Det kanske blir en ren elitisering i material (folk & fä) där antalet spelformer ökas istället för att behöva öka hästantalet?
Nej, vad dissigt det blev:p

Håller med. De gånger jag haft häst (trav och galopp) som vunnit har man blivit gladare för segrarna än för pengarna.

Travet håller sakta men säkert på att förblöda om inget görs.:(
Tyckert att insändaren i senaste Ronden på sidan 22 var klockren!:bow:

Håller med. De gånger jag haft häst (trav och galopp) som vunnit har man blivit gladare för segrarna än för pengarna.

Det tror jag alla blir faktiskt, för det finns väl ingen som köper häst för en investering ? Men sen att det bör gå ihop mer eller mindre för folk är ju inte konstigt...hästar som inte klarar av att ens starta är ju få förunnat att ha om man inte har den hemma och gör allt själv.....inte ens vi som amatörer kan ju ha en häst i proffsträning om det aldrig kommer in en krona.

Jag är mittemellan, jag älskar verkligen alla mina hästar och älskar att jobba med dm o bryr mig om hur dom mår...men inte ens det kan få mig att behålla hästar som inte kan starta....för de flesta klarar ju inte ens att försörja sig själva...men dom jobbar man tappert med varje dag ändå :love:

Travet håller sakta men säkert på att förblöda om inget görs.:(
Tyckert att insändaren i senaste Ronden på sidan 22 var klockren!:bow:

Precis travet ÄR dömt att dö ut!
Sorgligt men sant, spiken i kistan verkar vara alla korkade extra regler vi ska ha nu+alla extra avgifter för allt.
Att priserna går ner beror på att folk inte vill spendera massor med pengar på något så osäkert som en häst iom att det är så få som går ihop.

Jag tycker att priserna börjar kännas som nere på dom nivåerna som dom borde vara för att man skulle kunna ha häst på hobby nivå.

Vad stod det i ronden föresten? har ju inte blaskan längre:angel:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 676
Senast: Ratax
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
1 004
Senast: Badger
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 555
Senast: Idaw83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31