Bukes modevisning 2005 =D

_Runaway_

Trådstartare
Japp! Dags att snygga till, rykta, putsa och klä på häst och utrustning! Visa era favoriter i stallet. Utrustningen altså. Vad är bäst av nedanstående rubriker? Vad är det för märke, vad kostade det att köpa, och VARFÖR är det så fantastiskt? Exempel på saker att visa:

*Sadel
*Träns
*Grimma
*Vintertäcke
*Regntäcke
*Schabrak
*Strykkappor
*Senskydd
*Ländtäcke
*Fleece/svett/stall/kombitäcke (ja ni fattar, allt utom utetäcken :D )
*Lindor/paddar

Kom igen! :bump: :banana: Jag vill se snygga grejer! :D

Sv: Bukes modevisning 2005 =D

Kan bjuda på en bild av mitt klartblå fleecetäcke.
Märke: Event
Pris: Kommer inte ihåg exakt, men det var rea ;)
Varför?: För att det är ruskigt snyggt, sitter väldigt bra och är ett utmärkt transport/stalltäcke.

Täcket visas här på min 4 åring, korsning vbl/nsv, 155 cm i mankhöjd.
f80fb56b.jpg

Köpte det på Grann*ården för några år sedan, har dock knappt använt det eftersom 4 åringen då bara var 1 år och levde fortfarande vildhästliv med undantag för ledning fram och tillbaka till/från stallet ;)

Täcket är storlek 135

ska försöka hinna med att ta kort strax, har eg. kemiprov att plugga till men va f*n det här lät skoj ;)

det jag tänkte visa upp:
mitt underbara M&N pullarträns som passar urbra på ponnyn ;)
det nya tävlingsschabraket, Equiline marin med guldfläta
Equiline fleecetäcke med hals och sponsorbrodyr
Equiline mixed wool täcke, sponsorbrodyr

och kanske nåt mer :p

Har ingen bild när jag har på mig allt på en och samma gång, får väl ta och strya upp det helt enkelt. Visar istället småbilder på det jag har och tycker bäst om :P

*Sadel
Butet Flatback, färg Cachou. 25.000-
*Träns
Herve Godignon California träns. 4.000-
*Grimma
Walsh lädergrimma,dålig bild tyvärr. Kanske kostade 600 eller nått?
*Vintertäcke
Rambo Wug plus, har tyvärr ingen bild på detta. Har ett lila, men det roströda är snyggare!
*Regntäcke
Säger Rambo där med, det mörkgröna med röda kantband
*Schabrak
RG schabrak, 860 -
*Strykkappor
är fult, vilket märke det än är :angel:
*Senskydd
Herve Godignon senskydd med ludd. - 1.400+950 (Dålig bild igen tyvärr)
*Ländtäcke
Har ingen bild tyvärr, men jag har ett fint från Hansbo. Marinblått med guldpasspiol och vinröd kant. Teddyfodrat. Men ländtäcken är rätt fult överlag...
*Fleecetäcke
Fleecetäcke från RG 1.750-
*Lindor/paddar
Equilines fleecelindor, har ett par champagne och ett par ljusbruna som matchar RGschabraket ovan :d

Jag var ut och fotade pållen lite med grejer. Skulle ta kort på favvotäcket men det hängde uppe på skullen så det får bli en annan gång. Hästen var inte på humör. Han behövde stå utanför stallet på grusplanen för att korten skulle bli bra, men han är ömfotad pga tillfällig barfotagång. Så jag fick skynda lite. Men men, här är lite

Den gudomligt sköna Windsorsadeln med det bästa schabraket :love:
Schabraket är anatomiskt, tjockt, men inte klumpigt. Ligger superbra. Kostade ca 400kr, Jacson Gear är märket.

Här syns lite av det älskade Agriatäcket. Jättesnyggt att ha i transporten/som svettäcke. men ack vilket misstag jag begick när jag släppte honom i sjukhagen med det på.. Nu blir det till att sitta med silvertejpen ett tag tills allt hår är borta :angel: :crazy:

Regntäcket han har här är ofodrat, bara nylon. Det är det mest täta regntäcke jag äger :bow: Läcker aldrig, inte ens efter en hel dags regnande i hagen. Märket är Treadstone. Gammalt, från förra ägaren, vet ej priset.

Ländtäcket från... Öhm... Ja det där glömmer jag alltid. Kostade ca 350kr iaf. Sitter bra och är snyggt.

Orkar inte leta bilder på allt men här är någon iaf.

*Sadel
Tycker mest om min dressyrsadel, en
Prestige Top Dressage
*Träns
Mitt välanvända HG träns och nästan oanvända Pessoa. HG:
Image008.jpg

*Grimma
En brun lädergrimma
*Vintertäcke
Horseware Rambo Wug Plus (lila) och Shires med hals (nougat)
*Regntäcke
Horseware Rhino Wug
*Schabrak
Från EG
goldenstar.png

*Strykkappor
N.E.W.
*Senskydd
Veredus och Eskadron med ludd. Bruna såklart.
HPIM0404.jpg

*Ländtäcke
Mias ylletäcke, marinblått och grönt ylletäcke från EG med guldfläta

*Fleece/svett/stall/kombitäcke (ja ni fattar, allt utom utetäcken :D )
Rambo cotton cooler, Burberry från Hansbo, och Equiline fleece, samt marin fleece på bilden ovan
*Lindor/paddar
Equiline och Eskadron

Nu har junior fått agera lite modell här ikväll ;) :)

här är lite av sakerna jag tycker är bra och gillar, har fler men kunde ju inte ta kort på allt :p.

Equiline fleece med hel hals
IMGP0093.jpg

Equiline mixed wool, ulltäcke
IMGP0094.jpg

Equiline stall/transport/utetäcke ca 200 gram tror jag
IMGP0095.jpg

Och detta! Mitt bästa och varmaste stalltäcke, med halvhals och sitter superbra. tror det är 400-500 gram - supertjockt iaf! Bucas är var det är. kommer bli bra de kallaste nätterna när han är helklippt.
IMGP0096.jpg

så här ser han ut på tävling.
IMGP0097.jpg

Equiline schabrak marin med guldfläta
Equiline sandown lindor marin eller vita
Esadron med ludd
M&N pullarträns med ludd
fårskinnspad
Stubben flatback

tycker även om mina:
Eskadron flexisoft ponny,marin
Amigo regntäcke
TM exclusive vintertäcke med hals
Equiline ridtäcke, marin
Golden Stripe filt
Mias schabrak
Zaldi Aachen träns+martingal
Zaldi lädergrimma med fårskinnsludd ditsatta :love:

kan tillägga att ponnyn nyss har haft lymfangit genom ett muggsår som blev inflammerat och jättestort, syns på bilderna lite grann av det, hö.fram, det är läkt nu förutom sprickan där det är lite skorpa kvar, men såret sträckte sig alltså från kota (där hovskägget "börjar") ner till kotrand och brett ut på sidorna :crazy:
(därför ser han även ut som han gör i hovarna fram, hög och lite lång, för att min låtsaspappa inte velat rycka skorna och verkat honom när han var sjuk och hela benet var uppsvullet och han hade ont i sprickan i muggsåret)

Sadel
Har en mörkbrun Frank Baines "reflex" (flatback) heeelt underbar! ligger nog på 21' ungefär, köpte min på börjes. BILD

*Träns
mörkbrunt Morris&Nolan m pullarnosgrimma. Köpt på hubertus för 1600 utan tyglar. mkt bra kvalitet BILD
mörkbrunt FB träns m aachennosgrimma. Beställt på börjes, ca 2000 m tyglar. mkt bra! BILD

*Grimma
Tkr om Bucas grimmorna för de är så mjuka och lätta. Har även en blå eskadron m beiga detaljer på, supersnygg!

*Vintertäcke
Horseware Rhino 200 g. suuuuperbra! o så snyggt. BILD fast i DENNA färgen. köpt på henrikssons för 1600 tror jag.
Har oxå ett 300 g täcke från Horseguard, oxå det mkt bra. köpt på växjö ridsport för 1650 ungefär.

*Regntäcke
Horseware Rambo. mkt bra kvalitet. köpt på henrikssons för 2000. BILD
Event har inte anv det så mkt, men det har bra passform o är snyggt! Köpt på henrikssons, ca 600 kr BILD

*Schabrak
Har mest Mia's, Equiline, JW, Eskadron, Hansbo för att de har så bra kvalitet o är klart snyggast!

*Strykkappor
Eskadron höga strykkappor runt om. köpt på charlies för 400 kr/par. bra kvalitet, bra dressyrskydd. BILD

*Senskydd
Eskadron spec flexisoft ca 600 kr för senskydden
Veredus, bruna med läderinsida. Suveräna! www.equalityline.se ca 1200 för senskydd, 7-800 för bakskydden

*Ländtäcke
Hansbo vattentätt ca 600 kr, www.henrikssonsridsport.se

*Fleece/svett/stall/kombitäcke (ja ni fattar, allt utom utetäcken )
orkar inte länka länge haha. men fleecetäcke: grått eventtäcke (köpt på granngården, 500 kr)
John Whitaker blått fleecetäcke, sååå läckert! 1200 kr www.skarahastsport.se
ylletäcke: Mia's, jättefina o bra passform. köpt på börjes, ca 7-800 kr
svettäcke; rambo cotton cooler (horseware), grönt ca 600 kr super!
termotäcken horseware rambo & rhino. har ett från rhino tjockt 1600 kr, tunt från rambo ca 800 kr. 220 g fr Event, olivgrönt, jättefint, ca 400 kr. allt www.henrikssonsridsport.se

*Lindor/paddar
Paddar: Börjes vita bomullspaddar ca 80 kr/4 st, Mia's m teddyinsida ca 70 kr/par, eskadron climatex ca 250 kr/4 st
Lindor: equiline, eskadron, mia's

Hej!

Har kommer en bild på Ismira (shettis korsn.)!
Och jag orkade inte linda snyggt jag bara lindade på och fotade och lindade av igen! :D
Lite nyansskillnader men allt är i en fin lila färg! :D
JPESDPJNQNJPE.jpg

Mvh Lisa

Liknande trådar

Utrustning Jag är nyfiken på hur mkt utrustning (täcken, träns, sadel, schabrak etc) ni har till era hästar? Jag får väl börja... :) 1... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 997
Senast: Hæst
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025