Buketräff i Skåne!

Jag vill såklart vara med och jag är ledig dessa datum:


  • Antal omröstningsdeltagare
    11
Om det är utan alkohol och jag bara lyckas bli tillräckligt pigg så vill nog jag komma :bump: Jag är iofs inte skåning men med ca 15 minuters promenadväg till gränsen så tycker jag att jag slipper ansöka om visum:angel:
 
Jag är gärna med om det funkar tidsmässigt, men ingen mening att planera efter mig :D Jag hänger på om det passar helt enkelt, annars får det bli ett annat tillfälle.
 
Jag tycker att icke-Skåningar kan få komma och att de borde kunna göra en förenklad visumansökan om turistvisum, ifall syftet med resan till Skåne är buketräff. :idea:


(Fråga inte hur jag blev insläppt hit, jag kan möjligtvis ha glömt att stanna och lämna in ansökan innan jag passerade Hallandsåsen... :angel:)
 
Jag är sugen på att hänga med, men har inte tillgång till bil så om det finns möjlighet att lifta med någon som kör söderut från Halland eller om det fungerar att ta sig kollektivt.
 
Jag tycker att icke-Skåningar kan få komma och att de borde kunna göra en förenklad visumansökan om turistvisum, ifall syftet med resan till Skåne är buketräff. :idea:


(Fråga inte hur jag blev insläppt hit, jag kan möjligtvis ha glömt att stanna och lämna in ansökan innan jag passerade Hallandsåsen... :angel:)
Du kom in på skorr-undantaget. Alla som skorrar (oavsett språk) kommer in utan visum ;-).

Min morfars favorithistoria var en skröna om när drottning Desideria (gift med Jean Baptiste Bernadotte/Karl XIV Johan på sin resa i Skåne fick höra folket ropa "vive la reine", när de egentligen ropade "vi vell ha rängn" (= vi vill ha regn).

En av mina franska kompisar tyckte också att min mamma pratade svenska på franska.
 
Men hörni, ska vi försöka hitta ett datum i januari/februari, då? Jag har än så länge inga planer så långt fram, men om någon vet att de är upptagna någon helg så säg till så kan vi försöka undvika den?

Personligen tror jag en lördag skulle funka bäst, vad tycker ni andra?
 
Men hörni, ska vi försöka hitta ett datum i januari/februari, då? Jag har än så länge inga planer så långt fram, men om någon vet att de är upptagna någon helg så säg till så kan vi försöka undvika den?

Personligen tror jag en lördag skulle funka bäst, vad tycker ni andra?

:banana: :banana: :banana: :banana:

Jag kan (om jag bara kollar lördagar) 13/1, 27/1, 24/2.
 
Men hörni, ska vi försöka hitta ett datum i januari/februari, då? Jag har än så länge inga planer så långt fram, men om någon vet att de är upptagna någon helg så säg till så kan vi försöka undvika den?

Personligen tror jag en lördag skulle funka bäst, vad tycker ni andra?

Ni är fortfarande 7 kvar på 9/12 men jag är än så länge helt fri alla helger efter nyår idag 🤩 Lördagar är nog enklast för min del men båda går bra!
 
Jag är också flexibel! Bara jag vet någotsånär i förväg så jag inte råkar lämna landet (dvs åka till Småland :D).

Lördagar funkar bra och jag kan som sagt hämta folk i eller på vägen från Lund.
 
Hörrni, nu är det redan januari! Jag försökte ändra i omröstningen och lägga till nya datum, men det verkade inte gå. Så ni får gärna skriva här i tråden istället vilka datum som passar. 😊

För min del är det lite "ju tidigare ju bättre" just nu, då stallbygget står helt stilla pga snön och tjälen.... så när det kommer igång kommer jag vara mycket mera upptagen framöver.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Några kanske sett min tråd om att jag är nyinflyttad i Stockholm och känner mig lite ensam och skulle vilja lära känna lite nytt...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp