bukig häst vilken sadelgjord?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jennifer80
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 439
J

Jennifer80

Jag har problem med att min pålle drar fram sadeln eftersom sadelgjorden lägger sig bakom armbågarna hos honom.:( .

Har ni tips vad man kan köpa för sadelgjord som förhindra detta lite?
Jag har en dressyrsadel med långa stroppar.
Lägg gärna in en bild på sadelgjorden!!!!:)

Här är en lite dålig bild på mig och pållen, men man ser ju hans mage och den gör problemet!
3967452.jpg
:crazy:

Tack för alla tips!!!

Sv: bukig häst vilken sadelgjord?

Köp en gjord som är svängd. De passar när sadelläget är längre bak än sadelgjordsläget. Hade samma problem själv innan jag bytte till svängd gjord.
p.s. Vilket snyggt schabrak du har på bilden. Vart har du köpt det?

bigganl skrev:
Köp en gjord som är svängd. De passar när sadelläget är längre bak än sadelgjordsläget. Hade samma problem själv innan jag bytte till svängd gjord.
p.s. Vilket snyggt schabrak du har på bilden. Vart har du köpt det?

hur ska den vara svängt? det finns ju lite olika, har du kanske en bild på din?:) .

schabraket köpte min mamma i tyskland! :) www.loesdau.de
de skickar även till sverige!

ingen som har en bild? på en sådan gjord? Var på hööks men det kunde de inte hjälpa mig vilken svängd gjord man ska ha, dåligt:(

Jag har en svängd lädergjord som funkar super. Tror att det är en chetak eller nåt liknande. Allt ligger blickstill. (Och nej, det är inte jag som spänner fast allt så pålle blir blå i ansiktet :angel: ;) )

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 771
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 492
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31