Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

SÅ!!
Com hem har legat nere hela dagen så jag har inte kunnat meddela er den glada nyheten.
Igår kväll kl 19.16 födde Bollen en liten Alice 3250 g tung och 51 cm lång


GRATTIS BOLLEN!!!:banana::banana:

ÅH! Äntligen!!

:love::bump::banana: Stort grattis Bollen!! :banana::bump::love:
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

KL

Ja vem är på tur härnäst.

Tror jag hittade en pyttebit av ena ringfingernageln som inte är avbiten ännu.:D
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Var är Piffelina?
Vad hände med hennes 10-minutersvärkar?! :eek:

Hoppas att det är nåt på g där nu oxå då.

*sticker och letar efter hennes egna tråd*
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

KL

Ja vem är på tur härnäst.

Tror jag hittade en pyttebit av ena ringfingernageln som inte är avbiten ännu.:D

Nu är det väl elmets och dimmansstuteri (20:e) och sen jag den 21:e... Hoppas dina naglar växer fort. :D
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Här är det lugnt ännu, allt jag testat för att dra igång det har misslyckats. Ska på konfirmation idag, kanske hjälper!? Men annars är det måndag som gäller, då ska jag vara på förlossningen kl 08.00 för bedömning och igångsättning. Känns bra att veta ett datum :D
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

jo till och med ungen borde väl tycka det ä'r aptrist i kyrkan!
"om jag meddelar att jag vill ut nu måste ju mamma gå ut!"



*Grattis bollen!!:banana:*
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Gud vilket tålamod ni har haft!!!!! :bow:

Men nu är vi äntligen hemma...

Efter en skön natt på förlossningen ( tack vare morfin, bricanyl och alvedon ) kom dom fram till att igångsättning var det som väntade...

Vid 11-tiden startade dom med att ta hål på fosterhinnan... men inget hände, så vid 12 fick jag dropp. Då började värkarna komma igång igen.

Men tyvärr kom dom inte igång ordentligt, utan dom ökade hela tiden droppstyrkan, så tillslut fick jag be om lustgas...

Vid 17.30 kunde jag inte längre hålla mig på benen av värkarna, så trotts min spruträdsla blev det Eda :bow: Då hade jag kraftiga krystvärkar med 30 sekunder mellan. Och narkosläkaaren hade mage att be mig ligga stilla... :mad: Nejdå jag svor inte så mycket till honom.. :angel:
Råkade bara nämna något i stil med att han minsann aldrig fött barn :angel: och vägrade svara på dumma frågor om jag kunde röra på benen... för det var "Farliga" grejjer han sysslade med.... Tillslut vickade jag på tårna för att visa att jag hade känsel...

skoja inte att det var skönt när bedövningen gav effekt...
Men värkarna fortsatte att komma nästan i varandra så dom fick dra ner på dropptakten.
Men eftersom krystandet redan hade börjat så då var det bara att fortsätta...

Herrepip vilken kraft man har när man föder barn!!!

Men fan vad arg jag var på slutet, då gjorde det ONT när dom ville att jag skulle ta i 3 gånger på varje värk.... :eek: Tillslut orkade jag inte mer utan tog i för kung och fosterland och plopp, så gled Alice ut 19.16. Med sned näsa och blått huvud. Hon kom inte ut riktigt rakt utan snett med huvudet...

3250 g och 51 cm, huvud 33 cm

Var tvungen att sys invändigt en del, så nu förstår jag vitsen med handdusch på toaletten :angel:

Sen fick vi tillbringa tiden på BB i solarium för Alice blev gul... Dessutom varit hos näsdoktorn och rätat upp näsan lite, dock var det ingen fraktur utan bara mjukdelarna.

Så nu ligger det lilla underverket här brevid :love:
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Den sneda näsan

th_P4170020.jpg


Solande brud

th_P4180029.jpg



th_P4190030.jpg
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Hemma i samma tvättkorg som jag sov i som liten

th_P4190001.jpg


th_P4190002.jpg
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

En sån sötnos! :love: Min grabb är också född med sned näsa, fast åt andra hållet, han fick samma namn som en brottare :D
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Åh grattis grattis! Det blev ju ett bra resultat till slut :love:

Skulle skriva mer, men har gnällig bebis...
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

visst är det sött....
Har hans näsa rätat upp sig?
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Ja den rätade upp sig snabbt. Nu är han nästan tre månader och är helt normal sned, syns med andra ord inte..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp