Bullterrier

daymint

Trådstartare
Kommer få ett rejält tillskott i kassan av ett försäkringsbolag, och tänkte ,inte just nu men framöver uppfylla en dröm om att köpa en bullterriervalp.Så jag undrar har ni några uppfattningar om hur lång kö det är hos uppfödarna att få köpa valp och i vilken prisklass ligger en bullterriervalp?Obs är ej intresserad av minibullterrier.

Sv: Bullterrier

Min uppfattning är att köerna är rätt långa hos i princip alla bulleuppfödare, men det där är ju säkerligen olika från uppfödare till uppfödare.

Jag tycker du ska kontakta många olika kennlar och se vilka som faller dig i smaken och som har den typen av hund som du letar efter. Du ska ju välja uppfödare efter deras hundar - inte efter hur lång kö dom har på valpar.

Jag är inte helt insatt i bullevärlden, men skulle tro att riktlinjerna ligger runt 12 - 14 tusen för en valp.

Sv: Bullterrier

Det brukar vara ganska svårt att få tag i valpar, så det brukar gälla att vara ute i god tid. Priset ligger på ca 12000kr.
Mitt tips är att kontakta valphänvisningen (tel.nr finns på Svbtk.com), de brukar förutom valpar även ha lite koll på vilka uppfödare som parat.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 618
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 488
Senast: Capybara
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 954
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 251
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka