Bur sotrlek till kaniner

Adhara

Trådstartare
Jag har 2 kaniner, eller jag ska få dom snart, dom är bara 8 veckor när dom kommer och ca 10 cm höga men eftersom dom kommer blir ca 5 cm mindre än en stor silver så behöver jag en större bur. Jag vet inte riktigt vilka mått den ska ha 😳 jordbruksverket säger att en kanin ska ha 0,7m² på långsidan 0,6m² på kortsidan och 0,6m² på höjden men om jag fattat rätt ska 2 kaniner ha 35m² var så vad ska jag ha på min bur??🤪
Den ska vara en innebur och dom kommer få kumma ut i hage utomhus på sommaren och underdagen kommer jag vara med dom i hage (inomhus) ca 2-3h om dagen =)
 

Bifogade filer

  • 61DD7157-29FB-48C5-B740-AD14F4641954.png
    61DD7157-29FB-48C5-B740-AD14F4641954.png
    121,8 KB · Visningar: 34
Jag har 2 kaniner, eller jag ska få dom snart, dom är bara 8 veckor när dom kommer och ca 10 cm höga men eftersom dom kommer blir ca 5 cm mindre än en stor silver så behöver jag en större bur. Jag vet inte riktigt vilka mått den ska ha 😳 jordbruksverket säger att en kanin ska ha 0,7m² på långsidan 0,6m² på kortsidan och 0,6m² på höjden men om jag fattat rätt ska 2 kaniner ha 35m² var så vad ska jag ha på min bur??🤪
Den ska vara en innebur och dom kommer få kumma ut i hage utomhus på sommaren och underdagen kommer jag vara med dom i hage (inomhus) ca 2-3h om dagen =)
Du kan ha 2 kaniner på samma mått som 1 kanin. Men jag rekommenderar verkligen att du har en större bur, för de är ju jättesmå.
 
Du kan ha 2 kaniner på samma mått som 1 kanin. Men jag rekommenderar verkligen att du har en större bur, för de är ju jättesmå.
Vill ju ha hjälp med att hitta en bur för 2 så dom inte ska behöva leva smått 🤷🏽‍♀️Vill inte ha dom på en liten bur utan jag vill ha hjälp att hitta en för 2
 
Jag har 2 kaniner, eller jag ska få dom snart, dom är bara 8 veckor när dom kommer och ca 10 cm höga men eftersom dom kommer blir ca 5 cm mindre än en stor silver så behöver jag en större bur. Jag vet inte riktigt vilka mått den ska ha 😳 jordbruksverket säger att en kanin ska ha 0,7m² på långsidan 0,6m² på kortsidan och 0,6m² på höjden men om jag fattat rätt ska 2 kaniner ha 35m² var så vad ska jag ha på min bur??🤪
Den ska vara en innebur och dom kommer få kumma ut i hage utomhus på sommaren och underdagen kommer jag vara med dom i hage (inomhus) ca 2-3h om dagen =)

Välj en som är minst 140 x 70 cm. Stora burar finns bland annat på zooplus :)
 
De finns ju de t.ex. som bygger våningssäng med burar under sängen, så är lika stor som sängen (eller åtminstone lika långa men smalare + att man får ha extra ben.
Kaniner behöver ha ganska stor plats (större än många burar om man inte har möjlighet att ha de ute ett par timmar var dag).
 
Här måste kaniner ha minst 2 m² (per kanin) om man ska ha dom mycket i bur. Mina hamstrar bor i större burar än dessa ni länkar till har ovan!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 015
Senast: Twirro
·
Däggdjur Vi skaffade ju en kanin i höstas (skrev en liten tråd då) och det går bra. Det är en dcärgvädurshane som blir 2 år i mars. Han bor...
Svar
11
· Visningar
2 080
Senast: Martenix
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 289
Senast: Åsa A
·
Däggdjur Vi har planer på att skaffa kaniner. Tänkte ha sem inomhus till att börja med då det är höst och de är vana vid det. Hade tänkt ha en...
Svar
1
· Visningar
1 664
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp