Burar är bra

Gnist

Trådstartare
Speciellt för vilda och busiga valpar är det det absolut bästa man kan ha :cool:

DSC_0003-2.jpg

DSC_0005-1.jpg

DSC_0004.jpg

DSC_0013-1.jpg

DSC_0019-2.jpg

DSC_0024.jpg

Sv: Burar är bra

De är också bra när man ska lurpassa på brorsan inför en attack..

DSC_0033.jpg

DSC_0017-2.jpg

DSC_0018-2.jpg

Och nu vill jag veta hur många som tänkte onda tankar och blev lurade av både rubriken och trådstarten :D :angel:

Så söta så det är nästan olagligt! ;)
Har blivit väldigt sugen på en fauve som nästa hund istället för tax. Allt jag läst om dom verkar ju väldigt positivt, har aldrig sett någon live dock. Men det verkar ju som om rasen är på uppgång rätt rejält i Sverige?

Fler och fler får upp ögonen för denna väldigt allrounda jakthund och de är ju dessutom helt utomordentligt trevliga och sociala :love:

De är också bra när man ska lurpassa på brorsan inför en attack..

Och nu vill jag veta hur många som tänkte onda tankar och blev lurade av både rubriken och trådstarten :D :angel:

Med tanke på att det är du som startade tråden så tror inte jag att det är nån som förfasas. Alla vet att vi bara kommer få se bilder på sötingar vid det här laget, speciellt om du skriver så där... :angel:

haha, ja det är väll ungefär den bilden jag har fått med. Hur snabbt går det för dom du har i skogen? De driver väll snabbare än en tax antar jag, men hur pass?
Jag räknar med att ha ett antal år kvar innan jag behöver ny jakthund och förhoppningsvis kommer väll nått tillfälle att jaga med en fauve innan dess.
En annan sak, hur uttalar man fauve egentligen? Jag har hört ett par varianter.... :P

Men herregud så söta man kan vara :love: :D

Jag ska erkänna att först var jag lite misstänksam när jag såg rubriken, sen såg jag att det var du som skrivit inlägget så då var jag ju tvungen att titta in i tråden, och vilken tur att jag gjordet det. Annars hade jag ju missat de här underbara bilderna :D

Jag såg fram emot en rejäl bildbomd på valpisarna och vart inte besviken :D

Dom är underbart söta! :love:

De är ju den snabbaste av bassetraserna och de har ganska bra fart i skogen. Inte så snabbt att djuren drar rätt ut, det buktar finfint för dem :laugh:

Mina är mkt allrounda och driver: hare, rå, hjort, räv, hanen skäller även älg om han kommer på sådant + att de fungerar utmärkt som stötande på skogsfågel. Vi har ju också provat våra på björn och de skäller även dylikt bra. De ställer även grävling skapligt bra faktiskt och många fungerar också bra på vildsvin.

Det finns lite olika linjer som ger lite olika användbarhetsområden. Köper man en fauve efter franska vildsvinsjagande linjer så är du nästan säker på att få en riktig allroundare om du vill ha det. Köper man däremot efter franska linjer som inriktat sig på kaninjakt, så kommer du mest troligt att få en hund som inriktar sig på hare och rådjur.

Jag gillar det allrounda i rasen, så jag föredrar de franka vildsvinslinjerna ;)

Fauve uttalat fåvve och i säger man hela rasnamnet basset fauve de bretagne så uttalas det basset fåvv de bretagne.

Hanhunden vi har spårar även mård och lo mkt entusiastiskt, så är man på jakt efter en riktig allroundare så är chanserna stora att hitta sådana inom rasen.

Senast ändrad:

Med tanke på att det är du som startade tråden så tror inte jag att det är nån som förfasas. Alla vet att vi bara kommer få se bilder på sötingar vid det här laget, speciellt om du skriver så där... :angel:

Instämmer!
Otroligt söta hur som helst.

Med tanke på att det är du som startade tråden så tror inte jag att det är nån som förfasas.

Jag ska erkänna att först var jag lite misstänksam när jag såg rubriken, sen såg jag att det var du som skrivit inlägget så då var jag ju tvungen att titta in i tråden,

Ni menar alltså att det är helt kört för min del att få upp pulsen på övriga hundbukefalister genom att försöka lura er med finurlig rubrik och trådstart :eek: Attans!!

:rofl:

De är ju den snabbaste av bassetraserna och de har ganska bra fart i skogen. Inte så snabbt att djuren drar rätt ut, det buktar finfint för dem :laugh:

Mina är mkt allrounda och driver: hare, rå, hjort, räv, hanen skäller även älg om han kommer på sådant + att de fungerar utmärkt som stötande på skogsfågel. Vi har ju också provat våra på björn och de skäller även dylikt bra. De ställer även grävling skapligt bra faktiskt och många fungerar också bra på vildsvin.

Det finns lite olika linjer som ger lite olika användbarhetsområden. Köper man en fauve efter franska vildsvinsjagande linjer så är du nästan säker på att få en riktig allroundare om du vill ha det. Köper man däremot efter franska linjer som inriktat sig på kaninjakt, så kommer du mest troligt att få en hund som inriktar sig på hare och rådjur.

Jag gillar det allrounda i rasen, så jag föredrar de franka vildsvinslinjerna ;)

Fauve uttalat fåvve och i säger man hela rasnamnet basset fauve de bretagne så uttalas det basset fåvv de bretagne.

Hanhunden vi har spårar även mård och lo mkt entusiastiskt, så är man på jakt efter en riktig allroundare så är chanserna stora att hitta sådana inom rasen.

Hur gör de franska linjerna med vildsvinen? Finns det bilder? Filmer?

Jag ska erkänna att först var jag lite misstänksam när jag såg rubriken, sen såg jag att det var du som skrivit inlägget så då var jag ju tvungen att titta in i tråden, och vilken tur att jag gjordet det. Annars hade jag ju missat de här underbara bilderna :D

Haha, precis likadant för mig! :D

Och jiiiises så söta de där små är! :love:

Du får ursäkta:o, men trots att jag inte vet vem du är så trodde jag att rubriken var ironisk och jag väntade mej något liknande som den visade sej vara!

Men, jag tycker att det ska varnas för sådana bilder:mad:

Man blir ju alldeles valpsjuk:love:

Liknande trådar

Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur... 2
Svar
20
· Visningar
1 074
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 577
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång... 2
Svar
36
· Visningar
1 042
Senast: ufot
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
857
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Uppdateringstråd 31