Burar för inomhusbruk.

Lilljessicah

Trådstartare
Tänkte att det börjar bli dags att införskaffa lite burar för hundarna att vara i inomhus om det skulle vara något.
Även bra inför kommande valp att ha en bur att coola ner sig, och vara trygg i, och då är det ju ett + om dom vuxna hundarna är burvana.

Vad finns det för utbud?
Tyg eller galler spelar inte så stor roll, inte kvalitèn heller.
Vad har ni?

Sv: Burar för inomhusbruk.

Jag har en STOR Atlas bur (plastbur med galler fram) som lillhunden nästan går vilse i, men hon kan ligga utsträckt precis som hon vill - därför jag skaffade den ;)
Sen har jag en svart gallerbur från Dogman...
Båda burarna står öppna under dagarna och hunden väljer faktiskt hellre att gå in och lägga sig i gallerburen framför att ligga i soffan :eek: :D

Det kanske är bra med en sån bur som är godkäns som flygbur av flygbolagen, ifall man skulle behöva flyga med hunden någon gång?

/KT

Ska du ha den inne så kanske du kulle fundera på någon tygvariant? (om hunden inte är väldigt rymningsbenägen och sliter sönder den) Det finns ett sort utbud av burar på Häromi. Du kan ju ta en tripp dit när du hälsar på mig ;)

Ska du ha den inne så kanske du kulle fundera på någon tygvariant? (om hunden inte är väldigt rymningsbenägen och sliter sönder den) Det finns ett sort utbud av burar på Häromi. Du kan ju ta en tripp dit när du hälsar på mig ;)

Yez, jag kikade på Häromi och hittade Canvas i tyg.
Dom ska inte stängas in där, utan dom ska få lite ben och gott där inne för att dom förhoppningsvis känner sig trygga och kan sova där. (med öppen "dörr")

Det underlättar när valpen kommer i framtiden, att dom vuxna är trygga i bur, så den också kan koppla av där.

Canvasburen rekomenderar jag starkt :love:
har den till min lille valpis och en sån ska han få fortsätta att ha.
han älskar den och lägegr sig mer än gärna i den.
Praktisk oxå då man kan vika ihop den. :idea:

Jag skulle inte rekommendera en tygbur till en valp, är den rymningsbenägen finns de stor risk att den gör sönder buren.. Fråga Eya :angel:
Sen tycker jag att många burar är väldigt låga, 57cm tycker jag är för lite, beror givetvis på vad man har för hund. Fick leta runt innan jag hittade en som var 61cm och jag hade gärna haft en ännu högre..
Tygburen köpte jag egentligen till Midas men den var endast 51cm hög (tänkte inte på det när jag köpte den) så den fick fungera som en "frivillig sovplats", aldrig annars.
Eftersom att jag flänger och far överallt med hundarna så vill jag kunna stänga in dom i buren när jag behagar, känns inte roligt om dom knappt kan stå/sitta någolunda bra i den :crazy:

Så, jag har en stycken söndertuggad tygbur samt 2st vanliga stålburar...

Inomhus har vi bara vanlig komposthage med en säng i och det funkar utmärkt. han går ofta dit när han ej vill att vi ska störa.

Liknande trådar

Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 580
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 120
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 591
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
192
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka