Burkaförbud i Danmark

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att försöka motarbeta att en del kvinnor inte själva får bestämma vad de ska ha på sig genom att bestämma vad de inte får ha på sig är i mina ögon
CaSc4vGWkAALP4Q.webp
på ungefär samma nivå som "opetationen lyckades Men patienten dog".
Memen är inte helt ute och cyklar...

Jag tycker det blir märkligt att förbjuda kläder.
Sen undrar jag var gränsen går? Jag brukar använda en sådan här.. fast det är lite mindre hål för ögonen under hjälm och när jag sportar ute på vintern...
Är det inte okej då?
https://fyndiq.se/product/709948-sk...MIleespbSw2wIVRLUYCh1L9wcVEAQYBCABEgI6uvD_BwE

Den jag brukade använda var ännu mer heltäckande med smalt ögonhål och goblinnäsa. Ingen tog anstöt trots att resten av kroppen också var täckt.
Bäst vi låter bli att vintersporta i Danmark i framtiden.

Så man får bära burka om det är minus tjugo? Jag undrar vem som beslutar var gränsen går för sträng kyla.
Nej det tror jag inte. Då får man ta annat plagg. Lagen kom ju till för att bli av med burka o niqab. Men som sagt vi får väl se när första fallet ska avgöras i domstol. Då får vi väl ett prejudikat

Nej det tror jag inte. Då får man ta annat plagg. Lagen kom ju till för att bli av med burka o niqab. Men som sagt vi får väl se när första fallet ska avgöras i domstol. Då får vi väl ett prejudikat
Så problemet är inte att folk täcker sig och inte visar ansiktet då om sportmask är okej?
Då är det själva klädesplagget burka som är problemet... man gillar inte den klädseln?

Så problemet är inte att folk täcker sig och inte visar ansiktet då om sportmask är okej?
Då är det själva klädesplagget burka som är problemet... man gillar inte den klädseln?
Jag skulle tro det. Man vill inte ha den typ av kultur där. Men som sagt vi måste ha en dom på detta först som visar var skåpet ska stå

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
800
Senast: bollen__
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
319
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 871
Senast: Red_Chili
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 072
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka