Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har du rätt i. Niqab räknas också dit. Sen får man täcka ansiktet mot sträng kylaTekniskt sett var det inte ett specifikt burkaförbud utan förbud mot att täcka ansiktet.
Men jag håller med @escodobe jag vill inte att någon ska bestämma över mina klädval.
Här i Sverige har vi maskeringsförbud dock inte för polis, Säpo och försvaretAtt försöka motarbeta att en del kvinnor inte själva får bestämma vad de ska ha på sig genom att bestämma vad de inte får ha på sig är i mina ögon Visa bifogad fil 15606på ungefär samma nivå som "opetationen lyckades Men patienten dog".
Memen är inte helt ute och cyklar...
Pröva med att gå runt med den på stan,utan vintersport kläder.Jag tycker det blir märkligt att förbjuda kläder.
Sen undrar jag var gränsen går? Jag brukar använda en sådan här.. fast det är lite mindre hål för ögonen under hjälm och när jag sportar ute på vintern...
Är det inte okej då?
https://fyndiq.se/product/709948-sk...MIleespbSw2wIVRLUYCh1L9wcVEAQYBCABEgI6uvD_BwE
Jag tycker det blir märkligt att förbjuda kläder.
Sen undrar jag var gränsen går? Jag brukar använda en sådan här.. fast det är lite mindre hål för ögonen under hjälm och när jag sportar ute på vintern...
Är det inte okej då?
https://fyndiq.se/product/709948-sk...MIleespbSw2wIVRLUYCh1L9wcVEAQYBCABEgI6uvD_BwE
Jo det är ok. Jag skrev ju att sträng kyla var undantag.Jag tycker det blir märkligt att förbjuda kläder.
Är det inte okej då?
Jo det är ok. Jag skrev ju att sträng kyla var undantag.
Risken är ju att man då får böta 1000 Dkr. Trotsar man förbudet några ggr blir det böter på 10 000 DkrPröva med att gå runt med den på stan,utan vintersport kläder.
Ok.Jo det är ok. Jag skrev ju att sträng kyla var undantag.
Här i landet tror jag lagens långa arm dyker upp rätt snabbt oxå.Risken är ju att man då får böta 1000 Dkr. Trotsar man förbudet några ggr blir det böter på 10 000 Dkr
Nej det tror jag inte. Då får man ta annat plagg. Lagen kom ju till för att bli av med burka o niqab. Men som sagt vi får väl se när första fallet ska avgöras i domstol. Då får vi väl ett prejudikatSå man får bära burka om det är minus tjugo? Jag undrar vem som beslutar var gränsen går för sträng kyla.
Så problemet är inte att folk täcker sig och inte visar ansiktet då om sportmask är okej?Nej det tror jag inte. Då får man ta annat plagg. Lagen kom ju till för att bli av med burka o niqab. Men som sagt vi får väl se när första fallet ska avgöras i domstol. Då får vi väl ett prejudikat
Ja det ska vara ordning o redaHär i landet tror jag lagens långa arm dyker upp rätt snabbt oxå.
Jag skulle tro det. Man vill inte ha den typ av kultur där. Men som sagt vi måste ha en dom på detta först som visar var skåpet ska ståSå problemet är inte att folk täcker sig och inte visar ansiktet då om sportmask är okej?
Då är det själva klädesplagget burka som är problemet... man gillar inte den klädseln?