Business Hinst e- Briar

T

tashinajess

Hinst e- Briar 899 987778=46 Kl I Ja

Godkänd hingst e-Briar med 46 poäng, det är allt jag hittar om den hästen, det vore kanon om någon visste mer.

Det jag vet är att Briar kan lämna avkommor som har fallenhet för både hopp och dressyr, men hur är det med denna hingst.
Fundersam eftersom jag aldrig hört något och kan inte finna någon fakta.
 
Sv: Business Hinst e- Briar

det gällde alltså hingten Business, om det var oklart =)
 
Sv: Business Hinst e- Briar

Det verkar vara resultat från 3-årstest el dyl. Hingsten är inte godkänd för avel, utan har kanske gjort ett godkänt ridprov?!
 
Sv: Business Hinst e- Briar

Det finns en annan godkänd (för anglo) hingst som heter Business x, du har inte blandat ihop dom på ngt sätt? Business x är e Stubin.
 
Sv: Business Hinst e- Briar

Det du sett är nog att hästen i fråga har ett godkänt ridprov på treårs/kvalitets - inte att den är godkänd för avel.

Briar har till dags dato fem godkända söner:
Berlioz (kastrerad, var inte fertil)
Biggles (segrar t o m svår dressyr som 7-åring, debuterar nog GP inom kort som 8-åring)
Brisbane (2a 4-årschampionatet i fjol)
Bella Karoli (nygodkänd i USA)
Isos (nygodkänd i USA)

Sen är Okeanos, nästan helbror (samma pappa, mammorna helsyskon) godkänd. Honom såg jag för tre år sedan hos uppfödaren och blev helt kär...

Igår hälsade jag på Okeanos och Briar, jag gillar verkligen temperamentet... Så himla trevliga. Briar ville bara kela hela tiden. Trevligt att se så lätthanterliga hingstar i grimma :).

När jag såg Okeanos hos uppfödaren (både longerad och riden) för tre år sedan blev jag jätteimpad... Som en snäppet bättre variant av Briar, kortare rygg, fantastisk gång med otroliga bakben.

Nåja, det blev mycket om dem, är lite uppfylld av dem då jag ju var där igår... :)

Bägge hade förresten bättre hoppbetyg än gångartsbetyg på sina bruksprov...

Mvh Cissi

Tillägg: Briar får förresten Elit i år!
 
Sv: Business Hinst e- Briar

Precis så var det jag har blandat ihop, det var för att det var den enda Business hingst jag hittade när jag sökte på internet. Den efter Briar är inte godkänd utan det jag hittade var från 3 års testet.

så om du vet något mera om den här Business x dvs anglo araben blir jag lycklig =) vet att han tävlar fälttävlan rätt högt, har han några avkommor som gått ngt ???
 

Liknande trådar

Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
3 790
Senast: sinpol
·
Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 474
Senast: HMQ
·
Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 270
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 434
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp