Buss i Landskrona

BernT

Trådstartare
Hur åker jag buss i Landskrona? Ska dit imorgon en sväng, Tar tåget från Göteborg så ska från stationen till Citadellet, googlat mig fram att man kan gå av vid Rådhustorget eller något liknande? Har gott om tid på mig så kan gå en liten bit. Sist jag var där promenerade jag från stationen till hotellet (Hotell Öresund) och det var ju inte så långt men har inte lust med det imorgon. Visar man biljett när man går på? Kan man använda app?
 
Hur åker jag buss i Landskrona? Ska dit imorgon en sväng, Tar tåget från Göteborg så ska från stationen till Citadellet, googlat mig fram att man kan gå av vid Rådhustorget eller något liknande? Har gott om tid på mig så kan gå en liten bit. Sist jag var där promenerade jag från stationen till hotellet (Hotell Öresund) och det var ju inte så långt men har inte lust med det imorgon. Visar man biljett när man går på? Kan man använda app?
Använd Skånetrafikens app. Klippa biljetten i läsaren längst fram på bussen. Färdigt :D
Köp 24h biljett om du ska åka runt en stund. Kostar samma som att köpa 2 enkel biljetter.

Skriv bara mellan vilka stationer du vill åka så räknar den själv ut vilken zon du åker inom. Om du kollar på kartan på biljetten sen så ser du var du kan åka på din biljett om du vill resa mer utan att betala mer sas.
 
Använd Skånetrafikens app. Klippa biljetten i läsaren längst fram på bussen. Färdigt :D
Köp 24h biljett om du ska åka runt en stund. Kostar samma som att köpa 2 enkel biljetter.

Skriv bara mellan vilka stationer du vill åka så räknar den själv ut vilken zon du åker inom. Om du kollar på kartan på biljetten sen så ser du var du kan åka på din biljett om du vill resa mer utan att betala mer sas.
Tack! Menar du blippa biljetten? Har laddat ner den nu så nu är jag redo :D
 
Tack! Menar du blippa biljetten? Har laddat ner den nu så nu är jag redo :D
Haha oj ja det ska stå blippa!
Men mobilen blippar du i de nyare läsarna, den brukar vara "bakom" chaffören, de gamla som sitter precis vid chaffören är för jojokorten, det gamla systemet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 305
Senast: Sel
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 381
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 534
Senast: gul_zebra
·
R
Skola & Jobb ... kommer jag vara om ett litet tag. Ska dit i jobbet och kommer bli tvungen att ta mig fram med - håll i er - spårvagn. Typ världens...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 665
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp