Det samma hände mig. Jag stod och väntade på busshållplatsen i Bollnäs med katt och resväska mitt i vintern - mycket synlig under gatlampa med reflexer. Bussen piper förbi. För mig var det katastrof eftersom det var den 23 dec och jag skulle fira jul i Stockholm och hade ett tåg från Söderhamn att passa - fanns inte på kartan att jag skulle kunna boka om det.
Ringer till x-trafiks kundtjänst och för första gången är jag riktigt ohövlig och skriker i panik. Stackars kundtjänstmedarbetaren blev helt matt på mig. Hon lovade att skicka en taxi (från Bollnäs till Söderhamn) så jag skulle hinna. Som tur var, så var jag så paranoid att jag kunde ta nästa buss och ändå komma på tåget. Så vi kom överens att jag skulle återkomma om den inte kom inom en viss tid. Sagt och gjort den kommer, och jag hoppar ut mitt på vägen och viftar som en galning med armarna så han tvingades stanna eller köra över mig

Frågade varför hans kollega inte stannat och han var ettersur och påstod att jag inte synts vilket var BS.
Hade jag missat mitt tåg då hade det ärligt tagit hus i helvete. Det var definitivt inte en full buss utan jag och två äldre män som högt, intensivt och inlevelsefullt pratade om Bonde Söker Fru och hade uppenbarligen sett varenda avsnitt. Var lite paff eftersom, fördomsfull som jag är, inte trodde att det var demografin som kollade.