Exact, det var sa klart ett skamt.
Da bussen ar lang har vi en kamera fram och en bak (och jag har talat om for mina hogstadie elever att det finns cameror utanfor ocksa som kan se om de inte gar ombord snallt och lugnt.

) ljudet blir ganska daligt i mitten pa bussen anda, men funkar hyfsat med tva kameror.
Skolbussarna har ocksa mycket hoga ryggstod sa det ar lite svart att se eleverna mitt i bussen ibland och det gar absolut inte fran forarplatsen, sa kamerorna ar det enda som kan visa vem som ritade pa satet tillexempel. Har man ett 50 tal hogstadje elever i bussen, som man kor runt 30 minuter varje gang da man fokuserar pa att kora, har man inte en chance att lara kanna dem och kunna namnen.
Att ge dem speciella saten gar med de sma, men det finns nog ingen som tror att hogstadie elever skulle halla sig till sina "assign" saten om jag skulle forsoka halla dem dar jag kan overvaka dem (vilket ju inte heller gar nar jag ska konsentrera mig pa trafiken), sa kamerorna som sitter hogt ar helt nodvandiga.
Om nagon ritar eller pa nagot satt forstor satet blandas bade skola och foraldrar in och de blir skadestands skyldiga.