But whyyyy? Touchknappar som inte fungerar..

Kivina

Trådstartare
Jag har HP pavilion DV-6 1115, 6 månader gammal. Idag upptäckte jag att mina touchknappar för volym, play, rew/for, stop inte fungerar. Eftersom det handlar om touchknappar så funderar jag på om någon drivrutin eller liknande kanske inte fungerar som den ska. Men VILKEN är det?

Jag har letat, letat och letat på datorn men inte funnit något. Någon som har den minsta aning om vad det kan handla om för fel eller om jag ska bära med mig den till kedjan jag köpt den från och skrika på hjälp:angel:

Sv: But whyyyy? Touchknappar som inte fungerar..

Åhh, tack!

Nu återstår det bara att lista ut vilka drivrutiner som jag ska ladda ner:angel:

Jag gissar att det handlar om "HP snabbstartsknappar" eller "HP quick launch buttons", eller det kanske är samma?

Hittade även något som heter "HP quick touch-programvara"..

Har du någon aning om vad jag kan tänkas behöva?:angel:

(Jaaa, datorer är definitivt inte min starka sida:D)

"HP snabbstartsknappar" och "HP quick launch buttons" låter ju som det är samma, jag skulle gissa på att det är dem du behöver.:)
Valet beror bara på vilket språk du vill ha bara (om det är så mycket språk när det gäller knappar förutom inställningarna i kontrollpanelen som då blir på svenska/engelska).

Jag laddade hem HP snabbstartsknappar och startade om datorn, men nej.. De fungerar inte.. funderar på att prova programvaran också.. Det kan väl inte skada datorn på något underligt vis?

Installerade du både drivrutinerna och programvaran?

Inget som kan gå sönder om du kör programmet som följde med drivisarna, bara att testa och se vad som händer :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka