Butet - hjälp mig att förstå siffrorna

spinxx

Trådstartare
Hej!

Jag har fått chansen att prova en butet hoppsadel, men ägaren har väldigt lite info om sadeln. (kvitto finns)
Under kåpan står det:

205 L17 25
W AC
1104 10

Vad står alla siffror för?
 
Okej, jag ser nu att det står 2,25 (ej 205) och har listat ut detta:
2,25 står för en lite större och något mer framskuren kåpa.
L17 står för ett halvdjupt 17" säte.
W AC hittar jag ingen info om alls.
1104 10 betyder att det är den 1104'e sadeln de producerat under 2010.
 
A är att bossan är lite högre bak.
25 är vidden på sätet. (de har från 23-27)

C har jag ingen aning om dock.
 
C - har med kåpan att göra, har jag för mig.
25 - Vidden på sätet?? Är du verkligen säker på det? Det tror inte jag.

/ Har köpt två måttade butet men känner att jag nog inte är så stor hjälp här ändå :o
 
Det stämmer att W står för vid och att AC står för panelen - men vad betyder egentligen AC? A-panel skall vara mer uppbyggd bak, är det någon som vet vad som skiljer en A från en AC?
 
Det kan inte vara så att C är paneler som är integrerade paneler? D står för tunnare panel framtill iaf och precis som någon skrev A extra uppbyggd bak.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 356
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 914
Utrustning Hej! Jag har fått en äldre stubbensadel från en vän, det är en allround med ”stubben - john krefeld”-märke på så känns som den har ett...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: palle
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp