Butet sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare clint Eastwood
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 4 883
C

clint Eastwood

Nu har äntligen den nya sadeln kommit:love:

Jag är hel nöjd:bump:

Men jag har en fråga till er som har Butet, var i siffrorna står bomvidden. Dom första siffrona är L 17 för sits och kåpa men vad står bommen?

Sv: Butet sadel

Det brukar stå en bokstav också, ofta högst upp. Det är bomvidden (iaf bomformen) om jag förstått det rätt. Mitt hette A och skulle vara normal. Ska se om jag hittar några bilder på det...
L står förmodligen för kåpstorleken och 17 för sätet

Senast ändrad av en moderator:

butetunder.jpg

Skriver som det är på min då, jag är inte 100% säker på att det är rätt

A (bomvidd)
P (?) 17 (säte)
2 1852(serienummer) 05 (tillverkningsår)
5 (2an och 5an står över varann och säger att den är 2,5 cm extra framskuren)

Ok tack, då skall jag kolla in det i morgon.....skall lägga in bild också för den som vill se vad man har ruinerat sig på:angel:

jodå, den är såld. Försvann förvånansvärt fort faktiskt. Men jag har lite separationsångest och har fortfarande kvar bilderna på den :p
Kul att du var nöjd med täcket och schabraket för övrigt! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
627
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: Tora
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka