Centaur

Trådstartare
... sägs ju passa "alla" hästar... Gör dom det?? Verkar som en vidundersadel i såna fall.... Alla begagnade jag sett har haft normal vidd, finns det inga andra? Trodde den var måttbeställd? :confused:

Haha..passar ingen av mina i alla fall. Och de två jag vet häromkring som rider i Butet sitter i superstolsits, så det är ju frågan om den passar deras hästar heller (ser ut som den ligger i bakvikt). :rofl:

Nä, de passar inte alla. En bekant har haft en svindyr begagnad som inte låg bra trots utprovning av sadelmakare. Och den var hård som satan att sitta i enligt min bakdel.

Det undrar jag oxå. Den som hänger i vårt stall (ca 5 år gammal sadel) är då inte ett dugg finare o bekvämare än min Pessoa från början av 90-talet. :crazy:

Har en Butetsadel (egentligen är varken sadeln eller hästen min i och för sig...) och den är superskön och ligger riktigt bra. Fullblod.

Hur bär man sig åt om man vill ha en sådan?
Finns det någon som kommer ut och provar ut dem? :bow:

Finns INGEN bomsadel som kan passa ALLA hästar! Du ska köpa en bomlös om du ska komma i närheten av en sadel som passar alla hästar. :smirk:

Min butet-sadel passar bara en av mina hästar, så att den skulle passa alla stämmer inte riktigt...

Liknande trådar

Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
178
Senast: Aleel
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
589
Senast: skiesabove
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 593
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
653
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31