• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare tya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 813
T

tya

Hur länge tar det innan buttan gått ur kroppen?.Min häst får sin sista påse på onskväll,ska sen vänta tills buttan gått ur kroppen,trava "känna efter" hur det känns.

Sv: Butta.

På min ena fångis märkte jag skillnade 2 dagar efter jag gett sista påsen, hon var ohalt i 2 dagar utan "Butta", sen kom hältan smygande igen

Jag vet inte exakt, men jag blev rekommenderad av veterinären när min häst blev behandlad att sluta med buttan två dygn innan återbesöket för att det skulle gå ur kroppen. Efter första behandlingen var min häst dock halt ganska exakt ett dygn efter sista påsen, så jag skulle säga att efter ett dygn kan det inte finnas mycket kvar. Jag hade dock väntat 2-3 dagar för att "känna efter".
Sen rester (som man nog normalt inte "märker" men som kan ge utslag i dopingtest) finns säkert längre, tävlingskarens 14 dagar.

Titta i fass (finns på nätet). Där står hur lång halveringstid preparatet har. Då kan du räkna ut när det bör ha gått ur kroppen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 346
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
504
Senast: Mirtai
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
292
Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka