By bibliotek

Bukefalos 30 år!

Barbabelle

Trådstartare
Ni som bor i en by, har ni något "By bibliotek" i er by? Alltså någon bokhylla/skåp/liknande utomhus på en allmänn plats där man kan låna/lämna/byta böcker?

Hur har ni i så fall löst förvaringen för böckerna?

I min tätort finns två (vad jag vet). Ett bokskåp i ett villaområde som är lite mer kurerat och ett utanför röda korset ovanpå ett elskåp som är ta-lämna lite mer kollektivt. Det senare är typ ett köksöverskåp i vit masonit, med dörrar, det förra lite gulligare som ett minihus, även det med dörr. Bilder i kommande inlägg. Fick inte till collage.
IMG_8510.webp

Här finns ett bokskåp vid en allmän badplats och så hade vi en bokhylla (dock inomhus) på vår byaffär (som tyvärr stängde för 2 v sedan).

Ni som bor i en by, har ni något "By bibliotek" i er by? Alltså någon bokhylla/skåp/liknande utomhus på en allmänn plats där man kan låna/lämna/byta böcker?

Hur har ni i så fall löst förvaringen för böckerna?
När jag bodde i Gamleby, västervik, fanns en gammal telefonkiosk på torget med hyllor för böcker.

I Bäckefors finns det ett skåp vid coop, men vem som har hand om det vet jag inte. Tror det är inom samhall på kommunen. Kan låna eller lämna en bok och ta en annan.

Här vet jag att det varit en hylla på järnvägsstationen men vet inte om det finns kvar. Är ingen som direkt har hand om det utan bara ge och ta.

Liknande trådar

• Läsplatta och låna e-böcker på bibliotek?
  • Det här med avstånd
  • Låna E-böcker
  • Hästböcker ni minns

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka