Bygga egna saker till trail!

Lycanthrope

Trådstartare
Någon här måste väl ha byggt egen bro och grind mm att öva på?

Berätta hur och gärna bilder!
Vad för typ av bro är lämplig att bygga och öva på här hemma? Gärna någon som går att variera lite. Och hur gör man på bästa sätt en lämplig grind?
Vad finns det mer man bör öva på (förutom bommar, det är ju lätt ordnat)

Tacksam för svar och bilder :D

Sv: Bygga egna saker till trail!

Jag gjorde en bro av en lastpall som jag spikade fast brädor på så att den blev tät. Gjorde en av tre pallar så att det blev som en "prispall" (har inga bilder för den blev använd till ved av någon som inte förstod bättre). Grind har jag gjort av reglar, annars så är det enklaste ett rep som man fäster i hinderstöd eller staketstolpar. Du kan även öva på att backa mellan koner, t.ex.

Sv: Bygga egna saker till trail!

Lastpallar är bra till broar, men förstärk med plank eller något skivmaterial och kolla att inga spikar sticker ut någonstans. Jag har en grind i form av ett kraftigt rep in till rundcorallen, så unghästen är redan van vid att gå igenom grinden sedan länge, så det blir nog inte så konstigt när vi gör det uppsuttet.

Dock ska jag bygga rejälare hinder nu i sommar, får en massa spillvirke över från altanbygget som nig blir jättefint till bro, grind m.m.:D Då lovar jag att lägga upp bilder!

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 413
Senast: Roheryn
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 568
Senast: mamman
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 943
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är... 2
Svar
35
· Visningar
4 757
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka