Bukefalos 28 år!

bygga muskler

C

cia-123

Hej!

Hur gör ni för att bygga upp musklerna på hästen på bästa sätt?

Hur ofta och länge skall hästen ridas i början?
 
Sv: bygga muskler

Mitt fullblod klättrar jag med ca 3 gånger i veckan i värmlands skogar. Har fått en lite större bak samtidigt som hon blivit lite större vid bogen. Antingen följer jag stigarna elr så går jag från stigarna.
 
Sv: bygga muskler

Om det gäller den hästen du frågade om i en annan tråd, så tycker jag inte att du bör rida den alls just nu.
Se till att fodra upp den och jobba den för hand istället tills den klarar av att bära en ryttare på ryggen.
Jag bygger muskler på mina med tung träning, och mycket vila.. Jag tränar aldrig mina hästar varje dag, max varannan dag. På vintern är det ju perfekt då man kan pulsa i snön.
 

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
538
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Lager
·
Hästvård Jag har en unghäst som lätt får lös avföring av stress, och symtomen kan därefter kvarstå en längre tid. Inga parasiter. Svarar bra på...
Svar
2
· Visningar
366
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp