Bygga rumpmuskler?

olivia04

Trådstartare
Min medryttarponny har knappt gått något alls under hösten/början av vintern o har därför inte så mycket rumpmuskler. Nått tips för hur man bygger rumpmuskler utan klättring o hoppövningar (det är både ont om backar o hinder i stallet)??🙂
 
Min medryttarponny har knappt gått något alls under hösten/början av vintern o har därför inte så mycket rumpmuskler. Nått tips för hur man bygger rumpmuskler utan klättring o hoppövningar (det är både ont om backar o hinder i stallet)??🙂

Du kan ju börja att sätta igång hästen försiktigt så kommer nog musklerna tillbaka. Det tar tid att bygga upp en häst.
 
Min medryttarponny har knappt gått något alls under hösten/början av vintern o har därför inte så mycket rumpmuskler. Nått tips för hur man bygger rumpmuskler utan klättring o hoppövningar (det är både ont om backar o hinder i stallet)??🙂

Det bästa är att du har en diskussion med ägaren så att en häst som inte varit igång på ett tag får en vettig igångsättning.
 
Arbeta hästen i form och över div bommar/ojämn terräng så kommer musklerna. Sätt igång försiktigt och jobba upp kondis före du börjar med styrketräning.
 
Min medryttarponny har knappt gått något alls under hösten/början av vintern o har därför inte så mycket rumpmuskler. Nått tips för hur man bygger rumpmuskler utan klättring o hoppövningar (det är både ont om backar o hinder i stallet)??🙂
Långsamma korrekta ryggningar och gå långsamt i nedförsbackar. För hand tills hästen lärt sig vinkla bäckenet och balansera sig på rätt sätt.
 
Har ponnyn gått lite saknar den nog muskler generellt. Sätt igång långsamt så kommer nog musklerna tillbaka på några månader. Är den väldigt muskelfattig kan man se över foderstaten.
 

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 275
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 489
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp