Bygga Ryggmuskler

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare hoppeflikkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 772
H

hoppeflikkan

Hej! i våras var jag tvungen att banta ner min häst ordentligt då hon var en lite köttbulle ;) men nu när hon är så smal och fin i hullet har hon inga muskler! ryggen, rumpan och halsen behöver lägga på sig ordentligt! hon får krafftfoder och 7 kilo hö av god kvalitet enligt höanalysen. Tack snälla för svar! :D

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bygga Ryggmuskler

Tömköra, longera, klättra, trava upphöjda bommar, rida korrekt form, mer hö eventuelt. Rid på bara som vanligt - korrekt så kommer musklerna! Men för att kunna bygga mukler måste hon ha ngt att ta av. Så ett tips är att ge mer hö så hon lägger på sig lite, annars kan hon inte bygga =).

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
847
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 443
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 077
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 683
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka