Bukefalos 28 år!

Bygga timmerdoning

Asa_S

Trådstartare
Jag har tänkt bygga en timmerdoning till shetlandsponny och jag har en förlaga men även några frågor:

Vilket träslag är egentligen doningarna i?

På min förlaga finns ingen svängbar balk att lägga stockändarna på men jag har sett andra som har. För- och nackdelar när man drar i terrängen?

För säkerhets skull lägger jag till att det naturligtvis inte är frågan om stora timmerlass utan lite gallring som jag gärna slipper dra en och en som vi gjort hittills.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja som rubriken säger, på mitt jobb har vi en kollega som rent skiter i att göra vissa arbetsuppgifter, vilket då är sådant som drabbar...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 751
Senast: _Taggis_
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 662
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 682
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 283
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp