Bygga upp muskler

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Josse58
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 989
Sv: Bygga upp muskler

Jag har en ridtravare och han blir OTROLIGT okoncentrerad och stressad när det finns en annan häst i paddocken, oavsett om man rider på varsin volt. Han ser och hör inget annat än den andra hästen. Dessutom reagerar han starkt så fort någon smackar..
Man kanske vill kunna koncentrera sig på träningen när man väl kommer till paddocken och slippa göra allt för att hästen inte ska få en hjärtinfarkt. Det är iallafall så jag känner.

Men jag vet ju inte varför vederbörande inte vill använda paddocken tillsammans med någon. :cool:

ja ga har aldrig sagt ja inte vill dela med med ngn annan, men om det är lektion brukar man inte störa . är det bara andra "fritidsryttare" så är det så klart ingen fara.

Sv: Bygga upp muskler

Nej, det förstår jag dig fullt ut.
jag brukar fråga om det är okej om jag rider där, även om det inte är lektion. Man vet ju aldrig hur vissa hästar reagerar. Men det är inte så ofta någon rider där, så jag brukar ha hela för mig själv.

men jagg förstår att du inte vill rida där om de håller lektion. Då stör man ju rätt mycket.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 594
Senast: Edla
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 571
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
573
Senast: Honey07
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 805
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka