Bukefalos 28 år!

Bygga Vindskydd

T

tengil

Är det någon som har byggt vindskydd till sina hästar? Till en lösdrift. Jag undrar om någon vet ca kostnaden eller har några ritningar. Vindskyddet ska vara till 3 hästar :) Jättetacksam för svar!:D
 
Sv: Bygga Vindskydd

Vad är det ni har till tak ? En presenning som är väldigt spänd ?

HUr funkar det med blötsnön ?
Rasar den av eller böjer sig taket ?
 
Sv: Bygga Vindskydd

Jag har inte koll på kostnaden men smällde upp ett själv på en dag med varor från Byggmax. Stolp, ankare, reglar, plyfa, plast- och plåttak för ökat ljusinsläpp. Var poppis och väldigt funktionellt åt hästarna. Köpte kortaste stolpen så höjden var laglig och ökade med 0.5 m på högsta så det blev ett bra lut för snön. Fick hjälp att få upp plåt och med tanke på blåsten så är det ett under att jag inte seglade iväg a la flygande matta när jag satt på taket och skruvade fast plåtarna. :rofl:

Ritningen fanns i mitt huvud. :D

Hade jag inte flyttat hade jag byggt ut ligghallen i höstas, men stallet var inte lagligt map takhöjden och uppstallning av de stora funkar bra men småskitarna går fortfarande på lösdrift.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 335
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
Svar
17
· Visningar
1 236
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Det börjar bli riktigt dyrt att hålla häst. Av nyfikenhet undrar jag nedan, om någon vill svara. 1 Var i Sverige har du hästen? 2 Hur...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 653
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp