Bukefalos 28 år!

Byta bemanningsföretag?

Kiwifrukt

Trådstartare
En del av er har förmodligen läst mina andra trådar om allt krångel med det bemanningsföretag jag är kopplad till via stöd och matchning på arbetsförmedlingen. Jag ska inte dra hela den historien igen, men för de som inte vet är den korta versionen helt enkelt att jag och handledaren inte klickar och att hon går till rena personangrepp på hur jag lever mitt liv på fritiden = inget som på något sätt varken sticker ut från normen eller som påverkar mitt jobbsökande.

Nu har jag genom kontakter fått kontakt med en person på ett annat mindre bemanningsföretag i min stad, som också är knutna till stöd och matchning. Jag var och träffade dem igår, och fick ett positivt intryck av dem. De verkade också tycka att beteendet från handledaren är långt ifrån okej.

Min tanke var absolut att byta. MEN, nu sa de på det nya bemanningsföretaget att det kan vara svårt att få AF att gå med på ett byte? Jag är inskriven på mitt nuvarande till slutet på maj, och de menade att AF antagligen kommer vilja att jag går kvar på första stället tills dess och sen byter. De tyckte oavsett att jag skulle ta upp det här med handläggaren på AF, men jag blev tveksam till om det bara gör det värre om jag ändå måste gå kvar där i fem-sex veckor till innan jag kan byta?

Nu under två veckor har den där handledaren varit borta, så jag har haft en annan och då har det inte varit några som helst problem, så det känns att det är väldigt knutet till personkemin mellan mig och den här kvinnan. Man kan inte älska alla, men hon borde vara så professionell att hon inte låter sina personliga åsikter om mig lysa igenom.

Hade ni startar en process med AF nu? Eller hade ni avvaktat? Om jag går till AF, kommer de ta upp det med kvinnan innan min tid där är slut? Det är egentligen det jag är mest rädd för, vad hon kan ställa till med när hon förstår att jag vill byta på grund av henne och på grund av vårt senaste möte.
 
Du har en ingång där - att när du haft annan handledare har det fungerat men inte innan. På så vis håller du det innom företaget.
Om AF är uppdragsgivare så är det väl dit du ska klaga, problemen i sig för företaget ta internt.
Samtiigt - det är några veckor kvar. Om du säger ifrån och det skulle bli värre, så har du ändå sagt ifrån.
 
Ska väl tillägga att personen på det nya bemanningsföretaget redan tipsar mig om flera intressanta jobb. Min riktiga handledare har inte tipsat om ett enda. Hon är mer intresserad av att hacka på mitt privatliv. Men jag är rätt golvad av livet för övrigt just nu och är absolut inte psykiskt redo att bli mer attackerad av henne än jag redan är. Ifall AF skulle säga att jag har klagat och vill byta, alltså.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 116
Senast: Dimmoln
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 088
Senast: Sel
·
Skola & Jobb Jag har googlat mig blå, och inte hittat ett skit. Ni är en del som redan vet min historia med arbetsförmedlingen, och stöd och...
2
Svar
33
· Visningar
4 401
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Hur inleder ni era personliga brev när ni skriver dem? Med inledningen menar jag egentligen mest de två första meningarna. Tycker det är...
Svar
10
· Visningar
2 375
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp