Bukefalos 28 år!

Avsluta arbetsförmedlingen/stöd och matchning

Kiwifrukt

Trådstartare
Jag har googlat mig blå, och inte hittat ett skit. Ni är en del som redan vet min historia med arbetsförmedlingen, och stöd och matchning, men jag är inskriven på bemanningsföretaget tills 23 maj. Min tanke har varit att byta aktör efter den tiden, eftersom handledaren jag har, har något emot mig och inte samarbetar alls.

Nu har jag, trots bemanningsföretaget och inte tack vare, fått ett jobb. Jag kommer börja där innan den 23 maj = innan min tid på bemanningsföretaget är slut. Nu vill jag givetvis avsluta kontakten med bemanningsföretaget, jag vill aldrig mer ha med den hemska kvinnan att göra. Hur gör jag? Jag hittar ingenting, mer än om att byta företag? Kontaktar jag min handläggare på AF i första hand? De kan väl i alla fall inte tvinga mig att gå kvar där tills tiden är slut? Måste jag ha de kanske två veckor son är kvar på tiden innestående om jobbet tar slut (det är en tidsbegränsad anställning, men osäkert när slutdatumet blir, det kan bli i höst och det kan bli om ett år) och sitta av de veckorna igen då? I så fall kommer jag absolut vilja byta företag.
 
Får man ett jobb så är man inte längre arbetssökande och ska därmed inte heller vara kvar i något av arbetsförmedlingens "program". Du meddelar arbetsförmedlingen om att du fått jobb och när du börjar din anställning och därmed försvinner du ur rullorna.
 
Får man ett jobb så är man inte längre arbetssökande och ska därmed inte heller vara kvar i något av arbetsförmedlingens "program". Du meddelar arbetsförmedlingen om att du fått jobb och när du börjar din anställning och därmed försvinner du ur rullorna.

Så jag behöver heller inte gå kvar där från nu tills det datum jag börjar på det nya jobbet? På grund av de kommande röda dagarna/klämdagar var det nämligen lämpligast för arbetsgivaren att jag började efter Kristi flygare.
 
Så jag behöver heller inte gå kvar där från nu tills det datum jag börjar på det nya jobbet? På grund av de kommande röda dagarna/klämdagar var det nämligen lämpligast för arbetsgivaren att jag började efter Kristi flygare.

Det finns ju ingen poäng med det iom att du ju fått ett jobb, så snacka med din förmedlare. Borde inte vara några konstigheter, men å andra sidan så vet man ju aldrig med den där instansen :cautious:
 
Så jag behöver heller inte gå kvar där från nu tills det datum jag börjar på det nya jobbet? På grund av de kommande röda dagarna/klämdagar var det nämligen lämpligast för arbetsgivaren att jag började efter Kristi flygare.
Jag ser inte heller poängen med att du skulle behöva gå kvar när du fått arbete oavsett när du ska börja. Vad ska de göra mer för dig liksom? Poängen är väl att hitta just ett jobb.
 
Så jag behöver heller inte gå kvar där från nu tills det datum jag börjar på det nya jobbet? På grund av de kommande röda dagarna/klämdagar var det nämligen lämpligast för arbetsgivaren att jag började efter Kristi flygare.
Jobb går före allting annat hos AF.

Bemanningsföretaget är väl inget jobb utan en "åtgärd"? Alla åtgärder avslutas den dagen du får jobb. Det är bara att vifta med ansätllningskontraktet så är du "fri".

Lycka till på jobbet!
 
Det finns ju ingen poäng med det iom att du ju fått ett jobb, så snacka med din förmedlare. Borde inte vara några konstigheter, men å andra sidan så vet man ju aldrig med den där instansen :cautious:
Nu var det ju ingen åtgärd, men maken fick lov att fortsätta söka jobb fram till han började på jobbet han hade fått. Det var inte okej att låta bli! Så himla onödigt både för företagen han söker jobb hos och honom själv..
 
Nu var det ju ingen åtgärd, men maken fick lov att fortsätta söka jobb fram till han började på jobbet han hade fått. Det var inte okej att låta bli! Så himla onödigt både för företagen han söker jobb hos och honom själv..

Det är ju nått sånt meningslöst jag är rädd för. Jag har noll och åter noll förtroende för min handledare på bemanningsföretaget, och hennes främsta uppgift verkar vara att knäcka mig psykiskt. Jag råkar veta att två aktiviteter nästa vecka är totalt meningslösa för mig nu, den ena är en intervju med en av deras konsulter och jag söker ju inte jobb längre. Den andra är enbart till för att få en att känna sig riktigt rutten (gå runt i grupp på stan och lämna cv, ingen av de jobb jag söker är lämpliga för det eller finns inne i centrum).
 
Jag ser inte heller poängen med att du skulle behöva gå kvar när du fått arbete oavsett när du ska börja. Vad ska de göra mer för dig liksom? Poängen är väl att hitta just ett jobb.

Enligt min handledare så var ett jobb absolut inte prio ett för mig. Jag borde satsa på att skaffa vänner istället, och hon tänkte inte rekommendera mig någonstans förrän jag gjort det. På fullt allvar. Det säger väl lite om varför jag inte vill gå kvar där två veckor i onödan?
 
Enligt min handledare så var ett jobb absolut inte prio ett för mig. Jag borde satsa på att skaffa vänner istället, och hon tänkte inte rekommendera mig någonstans förrän jag gjort det. På fullt allvar. Det säger väl lite om varför jag inte vill gå kvar där två veckor i onödan?
Vad gäller vad som är prio ett för dig har inte AF något att göra med, om det inte handlar om åtgärder i samarbete med FK.
 
Vad gäller vad som är prio ett för dig har inte AF något att göra med, om det inte handlar om åtgärder i samarbete med FK.

Under tiden jag har gått på bemanningsföretaget har jag fått ersättning från fk. Dock betalar de ju ut en månad i efterhand, så nu fick jag ersättning för mars. I slutet på maj kommer jag få ersättning för april + en halv månadslön från jobbet. Det är ju två veckor som felar mellan månadsskiftet nu och jobbstart, som är det jag nojar om. Jag kommer inte gå dit, för jag har mått psykiskt mycket, mycket sämre än jag gjort på många år under de här veckorna enbart på grund av den här personen, men det underlättar ju så klart om AF samarbetar. Jag har mejlat min handledare på AF, men hon har inte svarat (hon vill ha kontakt via mejl och i det här läget vill jag ha all kommunikation på papper så det inte blir några missförstånd).
 
Enligt min handledare så var ett jobb absolut inte prio ett för mig. Jag borde satsa på att skaffa vänner istället, och hon tänkte inte rekommendera mig någonstans förrän jag gjort det. På fullt allvar. Det säger väl lite om varför jag inte vill gå kvar där två veckor i onödan?

Det enda jag möjligen gjort innan jag drog från det där stället var att se om det möjligen skulle gå att anmäla den där idioten till någon högre instans.
 
Enligt min handledare så var ett jobb absolut inte prio ett för mig. Jag borde satsa på att skaffa vänner istället, och hon tänkte inte rekommendera mig någonstans förrän jag gjort det. På fullt allvar. Det säger väl lite om varför jag inte vill gå kvar där två veckor i onödan?

Tjänar inte bemanningsföretaget pengar på dig så länge du är inskriven hos dom och hos ADF Det systemet bäddar för missbruk känns det som.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
405
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb En del av er har förmodligen läst mina andra trådar om allt krångel med det bemanningsföretag jag är kopplad till via stöd och matchning...
Svar
3
· Visningar
821
Skola & Jobb Jag blir galen, och jag är djupt tacksam om någon kan hjälpa mig att bringa klarhet i vad som gäller, eftersom jag inte hittar någonting...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Jag har pluggat fram till nu den 11 juni, då avslutas min sista kurs. Jag har under studietiden jobbat extra via ett bemanningsföretag...
Svar
12
· Visningar
1 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp