Byta bett på framridning/banan?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Honey_Pai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 348
H

Honey_Pai

jag har en lite konstig fråga kanske... har letat som en galning i TR men kan inte hitta ett svar. får jag rida på ett bett son inte enligt TR är godkänt i dressyr (säg tex. pessoa) på framridningen och sen byta till ett godkänt bett när jag ska inte på banan?:confused:

Sv: Byta bett på framridning/banan?

åhh... det var himla synd...

*knappstöld*

Så dom säger inte bara till att man ska byta? Utan man blir utesluten? Eller?

Det vet jag inte men du är ju skyldig att ha koll på vad som är tillåtet enl TR och har du otillåten utrustning så riskerar du åtminstone en varning. Lär er rida på tillåten utrustning istället.

Det vet jag inte men du är ju skyldig att ha koll på vad som är tillåtet enl TR och har du otillåten utrustning så riskerar du åtminstone en varning. Lär er rida på tillåten utrustning istället.
jag har inget problem med att rida på tillåten utrustning jag vill bara ge hästen en behagligare upplevelse på framridning då han är orolig i munnen och inte gillar delade bett...

Det är ju verkligen ett problem ur tävlingssynpunkt om din häst inte fungerar på något utav de bett som är tillåtna på tävling.

med att min häst inte går lika felfritt på alla bett? jag uppfattar det inte som ett prblem direkt...

Vet du egentligen vad du menar?

Såhär skrev du:"jag har inget problem med att rida på tillåten utrustning"
Det är ju uppenbart inte sant eftersom du har ett problem med att rida på tillåten utrustning.

med att min häst inte går lika felfritt på alla bett? jag uppfattar det inte som ett prblem direkt...

uppenbarligen är det ju ett problem om du inte kan rida på de bett som är tillåtna på tävling :smirk:

jag har inget problem med att rida på tillåten utrustning jag vill bara ge hästen en behagligare upplevelse på framridning då han är orolig i munnen och inte gillar delade bett...

att hästen inte gillar delade bett skulla iaf jag se som ett problem om jag skulle ut och tävla...

Och hur hade du tänkt göra för att byta bett?
Rida fram, lasta på hästen och byta bett, och sen lasta ut igen?
Låter väldigt osmidigt tycker jag.. ;)

Och som sagt, nej det är inte tillåtet. Försök lära hästen att gå på ett godkänt bett istället om du vill tävla. Det finns ett par olika så det är ju bara att prova sig fram vad som känns bäst.
Min häst tycker inte om att ha bett i munnen alls egentligen, men det är bara att träna så vet man hur man ska rida på ett "vanligt" bett.

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 575
Senast: Idaw83
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 213
Senast: super
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit... 2
Svar
24
· Visningar
4 702
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 697
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka