Byta bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mickan90
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 019
M

Mickan90

Hej!
Jag behöver få tips och hjälp hur jag ska göra med min häst. Han biter jättelätt tag i bettet och sticker hemåt när jag rider på våran ridäng. Han har ett tvådelat eggbett som inte är supertjockt men tjockt iaf. Jag funderar på att byta till ett lite skarpare bett men vet inte vilket eller om jag gör fel om jag byter. Behöver tips, så om du har något svar på min fråga så hjälp mig. :confused:

Sv: Byta bett?

Byt till ett rakt bett. De är väl inte direkt skarpare men pållen din kan inte bita tag i det!

*lånar knapp*
min pålle är väldigt het just nu (ståt i 3 veckor å gilalr det itne) och tar just nu tag i bettet å vägrar stanna direkt å så.. kan de vara ett alternativ å byta till stång ett tag isåfall då? isåfall vilka bett är bäst?

Jo, jag håller på och kramar och pysslar med munnen hela tiden när ja rider men de e i galoppen i ett visst varv då han skjuter ut bogen och sticker hemåt och de e då han biter tag ch bir stenhård. Och man ska ju alltid vända häst åt det hållet man ville först men han vker sig dubbel och galopperar åt sidan..:mad:

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
500
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 041
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 552
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka