byta bossor går det?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare teammalmgren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 862
T

teammalmgren

har nu testat sadlar till förbannelse och har alltid samma problem.

Trycket hamnar för långt ner på hästens rygg så det blir som en bulle efter kanten i sidled.

De jag testat som ska passa runda ryggar ex morrison noland, jacson osv. har varit för breda så trycket hamnar där i allafall.

Har min gammla griffin nu som e bra just i bredden men den är för Takig i utformandet. Kan man ev sy till dem vid en omstippning ochändra dem till mera "rund" el måste man byta hela bossan? och i så fall går det?

Min sadelmakare är ju inte så sugen på ett sånt jobb dock vet jag en kille som fixat min kompis sadel från permanenet stoppad till utbytbar. Det är väl ungefär samma sak?

Sv: byta bossor går det?

Globus har sadlar för breda och platta hästryggar. Kan det va nåt?
Det borde ju bero på att sadeln är för takformad när det blir "bullar" efter sidorna. Griffins Haflinger/Cob är också en bred och platt sadel.

Sv: byta bossor går det?

"De jag testat som ska passa runda ryggar ex morrison noland, jacson osv. har varit för breda så trycket hamnar där i allafall"

Globus hör till den kategorin med.

Jag vill INTE ha en bred sadel. Ingen av griffins sadlar passar då det är samma problem med allihopa och alla andra märken som passar i övrig har just detta problemet.

Där av frågan om man kan byta bossor på en sadel.

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 730
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet